Pages

04 mars 2022

Längs vägen & Fem en fredag #9

 

Sista vecka har varit underbart vårväder. 
Sol, sol och åter sol
vilket gjort mina dags promenader extra sköna. 
På morgon promenaden är det kallt o bittert men nu är de varjefall ljust på morgonen när vi går - bara det är underbart. Temperaturen höjs snabbt när solen kommer fram. 

Den här lilla hästen har vi följt ett år nu, den finns längs vägen vi går och vi har följt den sedan första gången den kom ut i hagen. Så vacker.  
Den här bilden tog jag första gången vi såg den i hagen. 
(Jag är inte helt säker men jag tror det är ett sto. De ser så ut)

Så här vacker är den idag.  Djuren växer fort. 
(när jag ser sådana här godingar saknar jag mina hästar, men den tiden är förbi) 


Vi träffar också på höns som är ute på vandring. 
De håller sig mest omkring där de bor 😊 



Jag avslutar med Fem En Fredag #9

1.      När sa du senast ”borta bra, men hemma bäst?”

Brukar nog inte säga så, visst jag kan säga – vad skönt att vara hemma igen, men just den frasen var nog länge sedan jag sa. 😊 dessutom var de ju några år sedan man gjorde någon längre resa.

2.     När senast upplevde du ”delad glädje är dubbel glädje”?

Det var när vi var bjudna till en av sönerna på middag. Efter maten fick vi jättefina små bakelser i blått och rosa. Då började vi förstå och fick också veta att de väntade smått. Så snart…..

3.     Vad har ”gömts i snö, och kommer upp i tö”?

Hundleksaker, våra hundar glömde ofta saker ute, nu finns de inte längre så efter denna vinter kommer inte fler upp.

4.    När talade du senast om trollen?

Här om dagen faktiskt, vi pratade om min bror i Norge och strax efter ringde han, så ”när man talar om trollen…..”

5.     Ingen kan allt, men alla kan något – vad kan du?

Se – höra och tala. 


Avslutar med Fem en fredag. Det är Elisa som håller i det. 



14 kommentarer:

  1. så är det, när molnen är borta så blir det kallt och även soligt. Härligt när barnen bjuder!

    SvaraRadera
  2. Det är fantastiskt väder! Så himla skönt. Fast idag städar jag…

    SvaraRadera
  3. Roligt att läsa andras svar :-)
    Det där med trollen, visst säger jag också så ibland - men nu var det enda trollet jag kom på tyvärr ett som bor i vårt östra grannland...

    Och vad roligt för er med den delade glädjen / nyheten!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Kul med dina svar! Härliga promenadkompisar du ha, hästar nära har jag inte just hos mig, men en bit bort, där brukar vi dock inte promenera så ofta. Min hund Max har nästan aldrig leksaker ute, dock kan man hitta mjuk/mosig godis i trädgården. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Hundarna blev säkert glada också när de hittade "nya" leksaker på våren?

    SvaraRadera
  6. fina bilder. trevligt med djur i hagarna. här kan en verkligen tala om frigående höns!

    SvaraRadera
  7. Nu är hästen ju stor, så du borde kunna ta reda på om den är en hon eller han;-)
    Det verkar bara vara du och jag som inte tycker att det är hemma bäst. Ja, åsså hittar vi båda två leksaker i snöhögarna och inte hundbajs, som de flesta andra.
    Skoj att du ska bli farmor. Tänk att man än idag håller fast vid rosa och blått;-)

    SvaraRadera
  8. Och så kan du känna också, du empatiska vän, för det vet jag! Grattis till familjeförökningen! Hur många det än blir så är det alltid lika spännande, och tänk så många kusiner hen får! När alla dina barnbarn växer upp får ni hyra folkets hus när ni ska ha släktträffar, häftigt! Underbara hästar, tänk jag saknar alla sjutton jag hade på gården förut. Ha en fin och kärleksfull helg! Kramiz

    SvaraRadera
  9. Att se, höra och lyssna, vilka fina egenskaper! Inte minst i dessa tider skulle makthavare kunna vara mer lyhörda! Små rosa och blåa bakelser, underbart sätt att berätta om en kommande glad tilldragelse!
    Ha det gott! Här ser det ut att bli ännu en solig och fin dag.

    SvaraRadera
  10. Hundar och leksaker ja... Förra helgen hittade lilla S en ute i trädgården. En dragleksak som blivit helt möglig.
    Så fina bilder på hästarna. Jag har alltid drömt om att rida men varit för feg.

    Önskar en fin lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Härligt att läsa dina svar. Fina bilder också.
    Det där med borta bra osv det beror lite på vart man är och med vem, annars så tycker jag att jag trivs så jättebra just hemma och det ser jag positivt.
    Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  12. Härligt att de ljusa mornarna är tillbaka känner jag som så många andra, nu ska det väl bara till lite värme också sen är det optimalt.
    Hästar är vackra djur, har aldrig haft någon och har heller aldrig tänkt skaffa mig en men fina är de verkligen.

    Mycket som kommer fram när snön tinar, då får fastighetsägaren att göra, tur man bor i hyresrätt. ;)

    Ha det fint.

    SvaraRadera
  13. Visst är det underbart när ljuset vänder åter. Det känns som man själv också börjar spira!!! Trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  14. Först Grattis i efterskott!
    Alltid kul att läsa andras svar i fem en fredag!
    Så kul att det är barnbarn på gång, vilken glädje!
    Viss tär det underbart att ljuset återvänder, alltid lika härligt, det får gärna komma mera värme också.
    Ha en fin söndag.

    SvaraRadera