Pages

15 februari 2022

Dansade i regnet

gjorde jag inte, men jag tog min dagpromenad i regn, jag har döpt om lunchpromenaden till dagpromenad eftersom jag jobbar så lite nu så jag har ingen  lunch utan hinner sluta innan jag går :) 

Jag bor långt från städerna och intensiv trafik så mina gångvägar är smala asfalterade vägar 

                           
som också övergår till grusväg.
Det är väldigt lite biltrafik så man ser inte så mycket färska hjulspår men hovspår ser man och de är trevligare att färdas på häst än i bil. Dessvärre har jag själv inga hästar längre, det är 10 år sedan jag hade det nu. Tiden går för fort. 


I skogen har en del träd vält av de starka vindarna som varit här i början av året.

En del människor (utan vett i mina ögon) slänger ut allt möjligt från
bilrutor. Här har man slängt en flaska.  Jo de kör bilar här då och då:) 
Just den här vägen där flaskan låg är den största vägen jag går på och det är en genväg mellan två städer. En smal asfalterad fin sommarväg. 


Fick dåliga nyheter idag. En av mina grabbar bröt armen när han spelade fotboll i helgen, så i veckan blir det operation. Vi får hoppas de går bra så det inte blir så långdraget, svårt att jobba, köra bil, laga mat till barnen mm med en arm.  Det blir en utmaning att klara det nu. Men utmaningar är ju kul, kanske inte sådana här. 
 
Idag avslutar jag på en godisburk 
Skuggor på burken av solen, inga skador som det kan se ut. 





8 kommentarer:

  1. En bruten arm är inte så kul😞men det kunde varit värre ändå. Beroende på var brottet sitter. Låter inte helt enkelt när det ska opereras.
    Folk slänger de mest konstiga saker utmed vägen. Varför?
    Jag gick min runda i uppehåll, så jag hade tur.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Osis med en bruten arm hos grabben. Vem vill vänta i timmar på akuten på att bli undersökt/träffa en läkare. Förhoppningsvis är det lugnare i dina trakter jämfört med sjukhusen i stor-Stockholm.
    Skräp i naturen och på vanliga vägar somt vid busshållplatser är tyvärr en vanlig syn, och det gör ont.
    Även här omkring har de starka vindarna skördat sina offer. Kommunen håller på för fullt att samla ihop träden och kapa dom i hanterbara bitar.

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt med armbrottet och ett armbrott som dessutom kräver operation. Visst begränsar det rejält i vardagen. Hoppas att återhämtningen ska gå planenligt.

    Jag tycker det är väldigt ledsamt med den nedskräpning som förekommer. Jag förstår inte hur man ens kan komma på tanken att kasta vissa saker i naturen men tyvärr...

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  4. Härligt mes promenader. Själv har jag lite svårt att gå med snön vi har, så jag får vänta till vårkanten med att röra på mig ute och tar igen allt jag missar under vinter, med trädgårdsjobb och gräsklippning.
    Ha en fin Onsdag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Trist med armbrott ... men förhoppningsvis klarar han det nödvändiga hemarbetet med den friska armen.
    Dagliga promenader blir det här också, men regnar de, så blir de betydligt kortare än annars.
    Verkligen irriterande med allt som kastas i naturen!
    Hoppas onsdagen blir bra!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jo, inte för att jag åkt med häst någon gång men visst verkar det trevligare än med bil.
    Jo, det slängs ut en hel del från bilar har jag sett och förstått, lite dumt tycker jag, ren och skär lathet...fy...!

    Ha nu en fin onsdag.

    SvaraRadera
  7. Mmm Daim är något av en favorit =)
    Det lät inte kul med armen, men det går säkert bra - vill man så går det.
    Jag fattar inte hur man kommer på tanken att veva ner rutan och hiva ut både det ena och det andra, sorgligt är det.
    Har också använt mig av Canoderm....men det är som händerna vänjer sig vid olika smörjor och sedan funkar de helt plötsligt inte. Det blir bättre bara vädret blir varmare och torrare, även om jag är petnoga med att alltid ha handskar på hela vinter.
    Skönt att du fixar att jobba en stund varje dag, det skingra ju tankarna. Ha en bra eftermiddag!

    SvaraRadera
  8. Oj, är det 10 är sen du hade Pärla (hette hon väl) och än längre sen som Torsten tillhörde din hästvärld.
    Men tid går ju så fort, det är ju 15 år sen vår sista häst såldes.
    Men, har du hur många olika burkar som helst? Eller lånar du bild från nån annan?
    Kram/Kicki

    SvaraRadera