Pages

21 februari 2022

Hej vad de blåser

I lördags natt satt jag uppe till klockan var 2 ja då är de ju söndag morgon 😁jag var pigg som en mört o då är de ingen ide att lägga sig, för då somnar man inte ändå. Man får sysselsätta sig så gott det går. Lite tända ljus höll stämningen och lite bra TV. 



I går fick vi besök av mellangrabben o hans familj, de kom och bjöd oss på pizza o dricka och efterrätt. Så snälla om omtänksamma. Vi har ett setts på ett tag pga av sjukdomar och annat som kommit i mellan sista månaden. Så de var verkligen kul att se dem igen. De blir lite jobbigt om det går mer än 2 veckor utan att jag får se barnen 👬 och nu hade det gått 4 veckor 😔

I går när vi gick helgpromenaden på morgonen var det så härligt och soligt väder. 
Idag var de mindre skönt i regn o blåst. Vi hade ändå tur för innan vi gick så ösregnade det, men när vi kom ut hade det lugnat sig lite. Regnet har upphört men vindarna viner fortfarande ute. 

Jag älskar frukt och äter något varje dag, mest gillar jag vindruvor är nästan besatt av dem, inte så nyttigt men himla gott. Apelsin är också väldigt gott. 
Vilken frukt gillar du bäst? 

Den här veckan tänker jag föreviga mina vardagsburkar , alltså de burkar som alltid används som förvaring av som ex mjöl. De är super! 








5 kommentarer:

  1. Så mysigt med besök och så snällt av dem att bjuda på mat också. Helt klart får det inte går för lång tid mellan tillfällena när man träffar barn och barnbarn.

    Jag gillar i alla fall inte äpplen och päron men på morgonyoghurten har jag antingen en halv banan eller blåbär. Sommartid är jordgubbar och rabarber alltid ett säkert kort.

    Önskar dig en fin start på den nya veckan!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt när barn och barnbarn kommer på visit.
    Jag är också väldigt förtjust i vindruvor, köper dem när det är extrapris, annars är de ofta så dyra. Päron är en annan favoritfrukt.
    Vad imponerad jag blir av alla dina plåtburkar. De jag har är mest kakburkar.
    Ha en bra dag!
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Jag gillar många frukter och bär.
    Detta året har jag inte träffat de stora barnbarnen alls. Jo trettonhelgen, två av dem, men inte sen. Sjukdomar hit och sjukdomar dit.
    Gott med besök som dessutom bjuder på mat!

    SvaraRadera
  4. Vindruvor är gott, men jag äter bara de jag odlat själv, de man köper är för besprutade tycker jag. Snällt att fixa pizza och dessert. Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Har en känsla av att du har minst lika många burkar som LillaSyster. Bara du portionerar ut dom - hahaha:-)
    Det har varit så himla konstigt de senaste dagarna med alla klass 3 varningar i och kring Stockholm och delar av Sverige. Det blåste och snöade som bara den inne i och söder om Stockholm, medan ingenting hände här i Täby. Varken under natten eller dagen. Jo, det har visst regnat med stora sjöar över vägarna och ingen snö kvar, men ikväll snöade det liiite igen här. Är aningen trött på detta jo-jo väder måste jag säga. Gissar att den första tranan som landade vid Hornborgasjön igår ångrar sig djupt;-)

    SvaraRadera