Pages

14 februari 2022

Måndag

Idag är det 💗dag jag tänkte att nu ska jag vara med i  Klimakteriehäxan Selfie, för första gången. Premiär!!

Selfie #7
Klimakteriehäxan ställer 12 frågor vi ska svara på. Man får helst inte använda Google. Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar. Tillägg inom parentes är tillåtna. Glöm inte att lägga in länken till ditt bidrag i Klimakteriehäxans kommentarsfält så att alla kan hitta och läsa!

1. Morgonvana - Vatten (är lite torr i mun efter natten) 

2. Djur - Noshörning 

3. Ost –  Grevé (ganska smaklös med god ändå) 

4. Sällskapsspel – Euchre 

5 Dricker aldrig - Enbärsdricka 

6 Litterär figur – Adrian Roca 

7 Njutbart – Aftonstjärndoft (en vacker liten blomma) 

8 Äter gärna – Toast Skagen

9 Dans – Nigpolka 

10 Beatles-hit – A day in the life


11 Vid datorn - elsladdar (tack o lov blir de mindre o mindre) 

12 TV-serie - Rederiet (såg  någon avsnitt nu när de gick igen Svt1, tror de var säsong 1) 


Hos  Klimakteriehäxan finner du hennes och många andras bidrag. 



11 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina svar! God tisdag!

    SvaraRadera
  2. Jag såg aldrig Rederiet när det begav sig - ska man ge sig på det nu???
    Så kul att du hoppat på det här lilla bloggtåget, roligt att läsa dina svar. Euchre har jag aldrig stött på, men en Toast Skagen tar jag mer än gärna!

    SvaraRadera
  3. Jättekul att även du är med! Kul att läsa dina svar - Rederiet ja, det var länge sen!
    Hoppas du har en bra tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så kul att du också hänger på. Själv har jag inte kommit till skott än men kanske så...
    Grevé tycker jag inte alls om. Tycker faktiskt den smakar kräk men vet inte varför. Toast Skagen däremot är en riktig favorit :D

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  5. Härligt vi blir fler och fler som antar den här utmaningen =)För en utmaning är det, jag hade också svarat som du med ett N på slutet av första frågan gick vidare med noshörning och grevé - men sen tog det tvärstopp...ändrade till kaffe men det tog tvärstopp redan på osten då.....suck suck men som tur är finns det gott om morgonvanor så den här omgången var nog den lättaste. Kul att läsa dina svar!

    SvaraRadera
  6. Rederiet såg jag på den gamla goda tiden. Jag såg många serier då, vilket jag inte gör numera.
    Grevé är gott, lite nötsmak. Toast Skagen, mums.

    SvaraRadera
  7. Tänk att få se Anki svänga runt i en nig-polska! Men vem är Adrian? Din danskavaljer? En toast Skagen kan vi väl ta nästa gång vi ses?
    Kram från pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Adrian är en snygg norrman som var ungdomsbrottsling...ja i en gammal deckarbok :)

      Radera
  8. Toast Skagen äter jag gärna. Älskar ju räkor! En nig-polska skulle jag inte klara av nu, trots min tidiga kurs i gammeldans. Men vad kul det var att dansa gammeldans på den tiden det begav sig! Ha det gött! Kram!

    SvaraRadera
  9. Heisann, endelig kom en TV-serie jeg har hørt om. Tydeligvis er jeg ingen trofast serie-seer!
    Flott Beatlessang, bra valg! Hva er mer nyttbart enn blomsterduft, også dette svaret er jeg tilhenger av ... Ha en fin dag ;:OD)

    SvaraRadera
  10. Roligt att läsa dina svar. Vet att jag såg Rederiet när serien gick på tv men har nu på skoj sett om några avsnitt. Toast Skagen är en favorit och räkor inte minst. Ja, skaldjur i största allmänhet.
    Och aftonstjärnan! Så fint den doftar.

    SvaraRadera