Pages

18 februari 2022

Fem en fredag v7 Ring ring

 

Fem en fredag v. 7: Ring, ring




1.       Hur mycket använder du ring-funktionen på din telefon?

Jag använder telefon i tjänsten så de blir en del i veckorna.

2.     Vad är ditt längsta telefonsamtal med någon?

Oj de är nog timmarvis, men de var länge sedan.

3.     Hur mycket tid spenderade du i telefon som tonåring?

Mer än nu, men mest umgicks vi utanför telefon på den tiden.

      Dessa telefonmodeller hade vi under min tonårstid  si så där 15-16 år på 70-talets mitt. 

4.    Är ljudet normalt på eller av?

På – alltid (nästan)

När spenderar du mest tid med att använda telefonen?

Streama TV alla dagar och chattar mycket med barn o vänner via messenger men pratar mest i den på vardagar😊


Det är Elisa som gör 5 en fredag, där finner du fler deltagare. 




9 kommentarer:

  1. Mobilerna är bra att ha, men med måtta! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Som barn och tonåring kunde jag prata i timmar med min ena väninna. Till slut kom mina föräldrar in och påpekade diskret att kanske någon annan ville ringa också... Numera tror jag att sms och mail delvis ersätter vissa telefonsamtal.

    Önskar en finfin fredag och helg!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Prata i telefon var min bästa sport när jag var barn/tonåring. Nu, med mobilen, blir det inte många samtal.

    SvaraRadera
  4. har nog aldrig varit någon storpratare i telefon, men jag tycker att det är bra att ha tillgång till en mobiltelefon. bra att kunna få snabba svar. bra att vara nåbar för barnen

    SvaraRadera
  5. Är ingen telefonmänniska alls, men på min tid fanns ju inte ens mobiltelefoner... Hur klarade man sig - egentligen? Troligen lugnare än idag. Dessutom var det mera artigt, då mobilen inte ringde stup i ett under en privat träff/fest till exempel.
    Hos mig är både ljudet och vibreringen på hela tiden - hängslen och livrem;-)

    SvaraRadera
  6. Har nog aldrig varit någon pratglad telefonerare, inte ens i tonåren.
    Mobiltelefonen är dock ändå bra att ha :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Just det, jag streamar Netflix från mobilen, fast det tänkte jag inte på som mobilanvändning. Kobran kom nog aldrig till finland, det är en kul telefon. Jag flyttade till Sverige 1978 o såg den då första gången. Tänk om inte mobilen funnits nu under den långa pandemin! Vilken mardröm, då hade Posten fått öppna många filialer, hihi
    Ha en fortsatt fin helg, hoppas vädrets makter är med dig, vi har strålande sol idag. Kramen

    SvaraRadera
  8. Jag är inte så bra på att ringa, det blir mest när det är av nöden tvunget.
    Som ung träffades man i stället för att ringa, sen brevväxlade jag med flera stycken.
    Nya tider nu, utan tvekan.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Mobilen är bra att ha även om man inte ringer runt och är långpratare. Vaccinpass. Bank ID och Swish är funktioner jag gillar. Och kameran förstås!

    SvaraRadera