Pages

13 februari 2022

Elefanter o trevliga timmar

 

I fredags packade jag in elefanten i bilen så gav vi oss av mot stan. Elefanten köpte jag åt en av mina svärdöttrar när jag var på Ikea sist, nu ville den hem till henne, så jag körde den 😃 På morgonen chatta vi lite och bestämde att åka till stan tillsammans och fika och handla lite. Så när jag lämnat min elefantpassagerare så blev svärdottern min passagerare istället.  

Vi drack kaffe och åt en räksmörgås och syndade 
med en liten kaka efter. 
Egentligen behövde svärdottern inte kakan för jag tycker nog hon lagt på sig lite väl  mycket runt magen, tusan vet vad hon stoppar i sig. Kanske kan det  vara något annat än mat och kakor i den magen - man vet aldrig 💕


På lördagen efter morgongången var jag ute och klippte våra vindruvor. Nu är de gjort så de kan växa fint till våren. På kvällen var vi hos goda vänner och fick god mat som avslutades med kaffe och hemgjort Budapest längd. Vi spelade kort och hade väldigt trevligt till en bit in på natten. En härlig kväll.
De har världens häftigaste stol. En hand. 

Dagens burkar får bli 
(fick byta burk då jag visat den jag hade tidigare) 








13 kommentarer:

  1. Men så mysigt ni haft det då :)
    Skönt att komma hem och slappa när man varit på ranten och vilken fin mage hon har! Spännande tider!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är aldrig syndigt att äta en kaka, det tillhör det goda livet. Fin elefant. Skönt att sätta sig till dukat bord. Stolen är ju så läcker. Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  3. Sådan elefant har småkillarna också. Bra att gosa runt de små i sängen. Hon ser inte så stor ut, det var väl dags nästa månad?
    Stolen var verkligen häftig!

    SvaraRadera
  4. Mysigt att komma ut lite, även att få sätta sig till dukat bord och bli bjuden på mat. Budapesttårta såå gott!
    Spännande att det väntas ytterligare ett litet barnbarn.
    Ha det gott!
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

  6. Den där stolen tyckte jag var häftig, har aldrig sett något liknande.
    En elefant måste ju vara ett säkert kort, bravo.

    sv: Försökte lära frugan att snusa när vi slutade röka, hon lyckades inte, lika bra var väl det.Ha det fint.

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig elefant!
    Räkmacka och mumsig kaka ... låter smaskens!
    Fin burk ... men den har du väl visat förut ... eller också minns jag fel :)
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja visst hade jag det Anki, så nu bytte jag ut den mot två andra :)

      Radera
  8. Elefanten är ju sååååå söt. Den lär nog kanske bli barnbarnets första gosedjur:-)
    Kul med lite lördagsmys hos kompisarna. Nu när man får träffas igen känns ju sådana middagar som rena lyxtillställningarn.
    Handstolen är kul. Troligen inte bekväm att sitt på/i, men som utsmyckning kanooon:-)

    SvaraRadera
  9. Vilken häftig stol! Och du ska åter bli farmor! Jag har nog tappat räkningen vid det här laget, snälla, berätta, hur många barnbarn har du i skrivande stund? Du slår mig med hästlängder...
    Gott gry i dina grabbar!
    Ha en fin vecka, många kramar från pörtet

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig helg det blev med trevliga möten. Så roligt med ännu ett litet barnbarn på väg. Sådana kan man inte få för många av <3

    Kram och god måndagskväll!

    SvaraRadera