Pages

05 februari 2022

20220204

Nog var jag nervös när jag steg in på lasarettet och värre blev det när jag närmade mig avdelningen.  


Men jag fick träffa en trevlig läkare, en kvinnlig som berättade allt om min fortsatta behandling. Cellgifter i 6 månader i tablett form, 10 0m dagen, de var skönt de blev tabletter får då behöver jag bara åka till lasarettet var tredje vecka.

Jag bad om att få börja jobba 50%, det hoppas jag klara av. Om jag får så svåra biverkningar så jag inte klarar av att jobba så får vi ändra det igen. Jag har bestämt för att klara detta, att ta mig igenom det. Jag kan mestadels jobba hemma, det har jag gjort under pandemin så de ska fungera nu också.  Jag får leva ungefär som under pandemin då jag kommer vara extra infektions känslig. 50% jobb och 50% vila och ta igen sig, hämta krafter och energi. 

       Bara att hålla 

för att detta lyckas! 

Älsklingen har varit ledig torsdag och fredag så i går fick jag äntligen (de har jag planerat i ett år) åka till Ikea och köpa en ny möbel till vardagsrummet. Eftersom jag inte vet hur jag mår eller orkar framöver så lika bra att få det gjort. Vi åkte tidigt så vi slapp all anstormning av folk, ganska folktomt där och de var skönt och de gör det lättare att hålla långt avstånd till andra. Naturligtvis fick jag hänga med en lite runda till gubbaffären Biltema också :) Han jobbar ju med jänkaren nu så de var någon detalj som behövdes. Får se när han få tid och lust att sätta ihop möbeln, tänkte att inte tjata utan låta han ta det när han kan. Först måste den gamla tömmas och åka ut. 

På hemvägen ropade jag -STOPP! Så fick vi vända om lite, jag såg nämligen björnar i skogen en bit in från vägen. De hade vi aldrig sett tidigare men de beror på att de röjt där så nu såg man in, tidigare stod alla träd i vägen. 


Dagens burk!



8 kommentarer:

  1. Det är härligt att läsa din kämparanda och jag hoppas verkligen att medicinen funkar bra, utan större biverkningar.
    Alltid kul med nytt till hemmet. Själv går jag i tankarna på nytt vardagsrumsbord, för den gamla börjar vara vinglig. Får se hur det blir med det. Jättekul också att du börjat blogga igen, så nu är du länkad hos mig.
    Jättekram till er!

    SvaraRadera
  2. Det är klart att du klarar detta! Så bra med tablettform! Skönt att slippa åka till sjukhuset. Min kompis har opererats för ändtarmscancer. Nästa vecka får han veta om han ska ha cellgifter sex gånger till, eller inte. Han räknar med att vara klar till sommaren.
    Biltema har en hel del kul grejor tycker jag. Ikea är en jobbig affär däremot. Att man måste ränna runt överallt, oavsett vad man ska ha. Men de har god mat och roligt att köpa nytt!
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  3. Så skönt att du kan få det i tablettform och slippa åka in till sjukhuset varje gång. Det ger lite av en annan frihet. Klart att du ska testa att jobba 50%. Skulle det bli för jobbigt någon dag så får du sjukanmäla dig då men jag tror på att hålla sig sysselsatt.

    Smidigt att få både IKEA och Biltema avklarat!

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  4. Så bra att du slipper cellgiftsbehandling med dropp. Du är stark och du klarar det. Bra också att du vill jobba halvtid, då har du chansen att skingra tankarna hälften av tiden. Smart tänkt där!
    Då är det bara att hoppas att gubben din prioriterar rätt - alltså byrå först, bil sedan. Men jag är tveksam;-)

    SvaraRadera
  5. Du är stark och envis och du kommer säkert att fixa detta! Skönt att du bara behöver åka till sjukhuset var tredje vecka. Bra om du orkar jobba lite och ännu bättre när du kan jobba hemifrån!
    Så bra att ni kunde fixa både Ikea och Bitema på en gång :)
    Snygg burk!
    Ha nu en bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Den där cancern alltså, ruggigt ju men idag har ju forskningen kommit långt.
    Frugan fick en operation 2017 och det har ju gått bra.
    Fint att slippa strålningen och ta tabletter istället, de där resorna är inte trevliga.

    Hoppas dina 50 % funkar...ta hand om dig.

    SvaraRadera
  7. Skönt att du slipper sprutor och därmed inte behöver åka till sjukan så ofta.
    Bra att kunna jobba hemifrån, speciellt nu när du ska vara extra rädd om dig.
    Hoppas att du slipper för svåra biverkningar, men huvudsaken är att du blir frisk.
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  8. Höll på att få björnfrossa här, men de var ju så söta! Och allaredan ute ur idet....Kram

    SvaraRadera