Pages

22 februari 2022

Selfie V8

 


Selfie #8

Klimakteriehäxan ställer 12 frågor vi ska svara på. Man får helst inte använda Google. Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar. Tillägg inom parentes är tillåtna. Glöm inte att lägga in länken till ditt bidrag i Klimakteriehäxans kommentarsfält så att alla kan hitta och läsa!

1. Min bästa sida - Rättvis

2. Livekonsert: - Skift Björn 

( fotade honom 2017 när vi var i Stockholm o såg honom) 

3. I kylen: - Naturell Yoghurt

4. Choklad – Toblerone 

5. Film – Ensam hemma

6. Vill besöka igen – Amerika  (New York) 

(var där 2019) 

7. Vanlig present – After eight Choklad

 (två flugor i en smäll, passar på att visa en av mina plåtburkar)

8. Tidsfördriv: Diska 

9. Bok jag rekommenderar:  Angel of the Dark av Sidney Sheldon (den enda författaren jag gillar skarpt, När jag började läsa hans romaner trodde jag det var en kvinnlig författare 😊 har även sett några filmatiseringar av hans böcker)

10. Blomma: Krokus

11. Material: Silver

12. Så lär jag mig nya saker: Radio upplysning (eller nått)  

Hos  Klimakteriehäxan finner du hennes och många andras bidrag.


9 kommentarer:

  1. Du är inte den enda som trott Sidney Sheldon är en kvinna 😊

    SvaraRadera
  2. Blev bjuden på en Björn Skifs´ Show på Cirkus i Stockholm ett år när jag fyllde år. Han är helt fantastisk!
    Tänk att diska tycker jag också är så avkopplande. Det ska jag göra nu!!
    Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera
  3. Vem gillar inte Björn Skifs, han är still going strong.
    Så du fick in en plåtburk också.
    Sidney Sheldon, Tracys hämnd, säger bara det.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Blir inte så sugen på tidsfördrivet att diska ... men ibland är man ju så illa tvungen! Har du sett vilka billiga resor det finns till New York med Finnair just nu? Jag är mmmm så hungrig på en sån tripp! Min yoghurt ska också vara naturell, och visst är Skifs bra! Tack för att du är med här!

    SvaraRadera
  5. Måste säga att dina svar skiljer sig en aning från alla andras. Å det gillar jag skarpt:-)
    Jag menar de flesta av oss deltagarna är snälla eller omtänksamma, vilket ju är bra att veta. Men det är uppfriskande att läsa att du du "föredrar" att vara rättvis. Kul att du också fick visa ytterligare en plåtburk - smart:-)
    Björn Skifs är oerhört väl konserverad tycker jag. Gillar honom, då han även är totalt befriad från skandaler.

    SvaraRadera
  6. Jag gillar rättvisa! Alltså gillar jag dig! Så du var i New York såpass nyligen, jag var där för några år sedan, 1986...tssssTyckte det var väl stort och hetsigt för min smak, kände mig rätt vilsekommen...
    Sidney Sheldons böcker läste jag för brinnande livet, men nu var det väldigt länge sen. Om du saknar tidsfördriv får du gärna komma hit och diska, det ligger nästan alltid grejer i diskhon!
    Kram

    SvaraRadera
  7. kul att ta del av dina svar!
    Rättvis ... en bra egenskap!
    Björn Skifs såg jag i Stockholm, men det var länge sen ... såå bra!
    Haha ... kul tidsfördriv du har :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Alltid lika roligt att läsa svaren. Björn Skifs såg vi i Falsterbo för ett antal år sedan och han är alltid lika bra tycker jag. Toblerone är en av mina absoluta favoriter när det gäller choklad!

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  9. Björn Skifs- tidlös musik- love it!
    Toblerone mmmmm, diska är bland det tråkigaste jag vet, vi var inte utan diskmaskin många timmar då den tackade för sig. Härliga svar snart ska vi väl kunna njuta av krokusar=)♡

    SvaraRadera