Pages

07 februari 2022

Skön känsla

 Dag 4 - ja fjärde dagen jag tar cellgifter. Inga påtagliga symtom. 

Har börjat jobba idag sakteligen 50%, så skönt. Skön var också lunchpromenaden, då jag slutat jobba för dagen. Fullt solsken och redigt gott ute.

Helgen har varit lugn och skön. Älsklingen satte ihop nya möbeln i lördags och jag var så nöjd. Det blev precis som jag tänkt mig. 

Han bytte också ut några hyllor i min hallgarderob, jag fick trådbackar istället till skorna. Trådbackar är bättre då man kan dra ut dem så man ser var där finns. 


Syftet är att öka medvetandet om hur våra tankar påverkar våra liv.
 

Dagens burkar för Brandts skorpor & Leksands Knäckebröd 





9 kommentarer:

  1. Så skönt att du så här långt inte känner av några större biverkningar. Jag håller en tumme för att det ska fortsätta så. Det är ju väldigt olika hur man reagerar på behandlingen men så skönt att du kunnat börja arbeta halvtid.

    Så fin den nya möbeln är så det var ett bra köp!

    Kram och ha en fortsatt fin måndag!

    SvaraRadera
  2. Mycket fint skåp och passar ju alldeles utmärkt där! :)
    Skönt att det cellbehandlingen än så länge funkar okej utan biverkningar.
    Kram och en fin vecka till er.

    SvaraRadera
  3. Så skönt att det känns bra. Börjat jobba också, minsann.
    Det blev bra med nya möbeln! Tankens dag, det visste jag inte när jag skrev mitt inlägg, men det handlar också om tankar.
    God eftermiddag!

    SvaraRadera
  4. Underbart att läsa att du inte har några biverkningar efter cellgiftstabletterna. Håller tummar och tår att det fortsätter så.
    Kul också att du återgick till jobbet. Tror det hjälper mycket att ha nåt annat att tänka på än sjukdom.
    Ditt nya skåp är otroligt fint. Förstår att det motsvarade dina förväntningar. Ännu bättre att gubben din monterade ihop det så fort. Eloge;-)

    SvaraRadera
  5. Oh vilken fin Leksands-burk! Och så skönt att du är i god form trots cellgifterna. Bara att ta en dag i taget, alla reagerar ju olika, i bästa fall klarar du dig undan jobbiga biverkningar. Håller tummarna, varm kram från pörtet

    SvaraRadera
  6. Så skönt att se att du hittills inte känt några biverkningar - hoppas det fortsätter så.
    Fina burkar! Brandts skorpor ... minns dem... finns de fortfarande?
    Ha en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, i och för sig är det något år sedan jag köpte Brandts skorpor men jag vet de finns fortfarande.

      Radera
  7. Så skönt att du inte känner av några biverkningar än, hoppas det fortsätter så. Berra mår gräsligt dåligt från dag 3 eller 4 efter sprutan och fram till nästa spruta.
    Så trevligt det är med alla dessa plåtburkar som dyker upp.

    SvaraRadera
  8. Så fint det blev med nya möbeln och du vilka burkar =)
    Skönt om du klarar att jobba mitt i behandlingen - det är ju skönt när allt flyter på som vanligt. Att jobba gör ju också att man får fokusera på något annat än bara ens mående.

    SvaraRadera