Pages

20 februari 2022

Första perioden avklarad, & avslutar med favorit skyltar

I torsdags var det sista dagen på cellgifter för denna gång. Nu blir det uppehåll en vecka innan det är dax igen. Tänk att jag ska hålla på så i månader, de känns långt, men går förhoppningsvis bra. 

Igår på morgonen när min kära granne kom för vår morgonpromenad hade hon med en blomma till mig. Fick den för allt jag gått i genom sa hon och för att jag klarar det tappet. Hon är för rar. 
Vi hade också haft besök av en av sönerna och hans son. Så mysigt när de kommer hem. Spelade lite kort med lillgrabben, så åt vi söndagsmiddag på lördagen sa dom men de var väl förr man alltid käkade stek på söndagen :) Inte bryr jag mig om vad det är för dag om jag gör en stek - de e bekväm mat ju. 

Alla dessa dagar, ja alla som har en betydelse och helst ska firas. 

I måndags var det ju alla 💓dag. 

I tisdags var det Sigfrid dagen (lillvåren) 

I onsdags var det Mandeldagen

I torsdags var det minnenas dag

I fredags var det fotens dag 

och i går lördag var dt  Knäckebrödets dag 

Idag  söndag är den Internationella piprökardagen 

Eftersom det är Skylt söndag så tänkte jag avsluta med mina två favoritskyltar. Det är BP som förvaltar skyltsöndag. 




8 kommentarer:

  1. Så bra att första etappen på behandlingen är avklarad! Tiden går fort och jag är säker på att du fortsätter kämpa! Så fint att du fick en blomma av grannen/ promenadkompisen - och den är du värd!
    Trevligt med besök ... och visst är stek bekväm mat, för har den väl hamnat i grytan eller i ugnen så sköter den sig själv :)
    Alla dessa dagar. Jag måste erkänna att jag inte alls har koll på dem :)
    Fina skyltar ... längtar till att naturen blir grön igen!
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att du klarar första rundan så bra 😊 Gullig granne, lite uppmuntran är aldrig fel. Tiden går fort, det är bra ibland, mindre bra andra gånger.
    De dagarna kände jag inte till. Ha en fin lördag nu!

    SvaraRadera
  3. Visst kommer du att fixa detta, det finns ju inget annat på kartan.
    Gubben har också klarat av den första månaden med cellgifter. Uppehåll denna vecka, sen börjar sprutorna igen nästa vecka. Det blir mycket åkande, skönt att du slipper det i.o.m. att du får cellgifterna i tablettform.
    Rart av din vän att komma med en blomma, som du är väl värd.
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Bra kämpat! Och blomman är du så värd =) Lyckan heter min moster och morbrors hus, det är inte de som döpt det. Snyggt skyltat! Ha en bra eftermiddag =)

    SvaraRadera
  5. Skönt med en vekas uppehåll, men värt att ta om man blir bra av det...eller bättre. Åh, lakritspipor som är så gott! Jättefin blomma och klart du är värd den och så mycket mer. Visst är det kul när ungarna kommer och man får umgås.
    Ha en fortsatt fin Söndag afton. Kram

    SvaraRadera
  6. Så himla kul att du skyltar igen. För din specialitet var ju roliga ortsskyltar. Jag har saknat din skyltar, så jag är mera än glad att du är tillbaka:-)
    Verkligen gulligt av grannen att ge dig en blomma. Hon har sååååå rätt. Du förtjänar en belöning för att du gått igenom. Bra där grannen!

    Bemärkelse- och temadagar har jag noll koll på. Visste inte ens att dessa dagar existera;-)

    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
  7. Hej, går det bra med cytostatikan, inga jobbiga biverkningar? Du är då så tapper och din positiva livssyn hjälper till, massor! Ja herrejöss vad många dagar det finns på ett år,fotens dag har jag aldrig hört nämnas tidigare.Och så dina fina ortskyltar, jag läste nyss att en omröstning skett om roligaste ortsnamn och vinnare blev Snålkuk!
    Kramen

    SvaraRadera