Pages

19 april 2020

Skyltsöndag 200419


Djuren har alltid haft en stor plats i mitt hjärta.
Så denna skyltsöndag hedrar jag dem med skyltar
relaterade till dem.

Den här byn har samma namn som min Goldentjej som somnade in 2017.
När jag kommer hit skiner alltid solen, kanske tänder hon den för matte💖

Vid sidan av min dörr på jobbet finns denna lilla varningsskylt och 
innanför dörren finns naturligtvis min hund💗


Avslutar med de här små gulliga ankorna 



De var mitt bidrag med skyltar denna vecka
Det är BP som håller i det hela och 
här hittar ni andra skyltare

9 kommentarer:

  1. Vilken härlig skyltning med en extra röd tråd :-)

    Ha en finfin söndag!

    SvaraRadera
  2. Förmodar att hundhår är liknande katthår så då förstår jag ;)

    Kan ju vara så att din pälskling ordnar detta med att tända solen, skulle inte förvåna mig alls.
    De finns nog kvar här på något vis, kanske inte fysiskt men i hjärtat och kanske andligen också.

    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  3. Äkta och rediga vänner ska man ha!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Kul att du är tillbaka! Har saknat dina skyltar.
    Ebbamåla, vilket roligt ortsnamn, och för dig betyder ju namnet extra mycket.
    Skrattade gott åt hundhåren - den skylten var minst sagt annorlunda om man säger så;-)
    Skylten med ankorna är verkligen söt. Har sett liknande skyltar med ankor i England men aldrig här. Men nu har jag det:-)

    Tusen tack för fina skyltar och länken:-)

    SvaraRadera
  5. Så fina skyltar! Och djur som tema är ju jättebra. Klart att din insomnade goldentjej finns extra för dig just vid Ebbamåla. Där tänker ni på varandra. Och en hund är ju en sann vän och fin familjemedlem. (Min dotter har en labrador som är med henne i jobbet som vårdhund.)
    Skylten med hundhår är bra. Kanske något för dottern att sätta på sin jobbdörr.
    Önskar dig en bra vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag minns fina Ebba som jag sett på många foton. Och självklart lyser hon alltid upp mattes väg...
    Hundhårsskylten hade jag som klistermärke på min ytterdörr för många år sedan, en varning rätt i tiden även idag med hund och katter och lat matte. Ha en fin vecka, våren känns här på riktigt/Kram

    SvaraRadera
  7. Ja vad vore livet utan djur.
    Min sista schäfertik hette också Ebba
    hon blev 13,5 år och somnade in 2018.
    Ja inte är det bra det som händer nu vi har
    också tur som bor vid skogsbrynet och märker
    inte så mycket av det om vi låter bli att titta på
    nyheterna.
    Ha det bra:-)

    SvaraRadera
  8. Sååå söt ank-skylt! Och vilket fint namn på din hund. Såklart hon lyser för dig.

    SvaraRadera
  9. Så himla fint skrivet, och jag tänker när jag läser detta att det är självklart att det är din hund som skiner solen åt dig när ni ses. Hon saknar nog dig enormt och vill visa att hon finns med dig fortfarande. Älskar även din skylt med varning för hundhår :).

    SvaraRadera