Pages

26 april 2020

Skyltsöndag 200426

Idag får skyltsöndag representera
Den äldsta Den bästa Den minnesvärda

Min äldsta skylt är en sten. Ja så här gjorde de vägskyltar förr i tiden 😊
den här stenen visar gränsen mellan Blekinge och Småland 
den står långt inne i de djupa skogarna, inte långt från mitt.
På andra sidan vägen finner man den mer moderna skyltarna, 
fästa i varandra (som jag inte fotat)
På den ena står det Kalmar Län och på den andra Blekinge Län. 


Vägen till Lyckan måste väl ändå vara den bästa vägen! 

Här väcks fina minnen. Lite stolt är jag att jag fått gå där😍


De var mitt bidrag med skyltar denna vecka
Det är BP som håller i det hela och 
här hittar ni andra skyltare

9 kommentarer:

  1. Synd inte man har fler skyltar i sten, vackert ju men förmodligen lite för dyrt.
    Lyckans väg är nog den bästa att gå på ;)

    Ha det underbart.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin gammal skylt! Tänk om den kunde berätta om sina upplevelser genom alla år. Hade varit spännande att få lyssna till dem.
    Lyckan skulle jag gärna besöka. Bara namnet lockar.
    Vad gäller "Broadway" så har jag också gått där ett antal gånger. (Bodde i New York 1978-1979) och har sett en hel del föreställningar där. Dock länge sen. Förstår att du är lite stolt över att ha gått där. En särskild känsla är det.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg skyltning! Även här hos oss finns några skyltar av sten. Fina minnesmärken tycker jag.

    God kväll!

    SvaraRadera
  4. Fina minnen du har!
    var:Jag hoppas att du har haft en bra solig söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hagströmer-skylten gillar jag skarpt. Den stenen måste ju vara unik.
    Tänk att bo i Lyckan, det skulle jag inte ha nåt emot. Då kommer lyckan ju som bonus.
    Broadway WOW! Helt klart att du är stolt över att ha varit där irl. Coolt!

    Tusen tack för din fina Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
  6. Snyggt skyltat! Gillar den gamla stenskylten!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag har inte ägt en sådan men har åkt massor av gånger i en.
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Wow Broadway, såg du min stjärna där? Inte? kanske har den bleknat med åren, jag var ju där för så länge sedan, 1981...
    Stenskylten var härlig, läste först dygdens folk, hihi Och lyckan, ja den vet jag ju att du har hittat! Kram från pörtet

    SvaraRadera
  9. Härligt skyltat :-)

    Hoppas att du får en fin start på veckan!

    SvaraRadera