Pages

24 april 2020

Smörgås smör & händelselös eller


Min älskling säger att jag är knäpp.
 Ja inte så där i största allmänhet utan när jag brer smör på mitt knäckebröd. 
Jag använder Bregott Havssalt och när man bre det
så kommer små havs droppar upp och svalkar ansiktet, 
de är en redigt njutning att fixa sina knäckebröd till frukost😁
Älskar de här smöret, de livar upp.


Man kan inte skriva böcker om sin sysselsättning nu. 
(jag är en rastlös skäl) 
Den man gör varierar inte speciellt när man alltid är hemma. 
Man går sina promenader och upplever skogen 

och sjöarna. 

Vi är korttidspermitterade och har fått en del ofrivillig ledighet. 
 Idag har jag tvättat bilen, nu ser han redigt glad ut. Jag har pratar med blommorna i gräsmattan, de vill nog inte att vi ska börja klippa för då försvinner de.

Sett att tulpanerna snart är färdiga att slå ut

Nu kommer helgen och vi är lediga.
Vi får se vad den har att bjuda på.


8 kommentarer:

  1. Så söt hon var med sitt rosa plåster, skönt att det mesta såg bra ut lite gammal och stel är man ju själv också inte mycket hoppa här inte.
    Tiden får utvisa om den här hysterin var värd allt som komma skall, känner lite oro för framtiden.
    Svårt för barn och gamla som inte förstår varför dom inte får besök eller kramas längre.
    Gympa gör jag inte får räcka med hundpromenaderna och löpbandet.
    Ha en skön helg;-)

    SvaraRadera
  2. Vi har Flora med smör och havssalt så jag förstår precis vad du menar.
    Man är helt klart begränsade i sina aktiviteter så det blir för vår det mycket utomhustid i trädgården och naturen. Inte det sämsta det men det känns ändå lite begränsande.

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. Vi jobbar som vanligt. Det Bregott med havssalt är gott, liksom det som heter brynt.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Min favoritbregott också :)
    Härligt med många skogspromenader så här på våren.
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha! Ja, det stänker lite skojigt när man brer på havssalt-modellen. Fast vi har oftast den extrasaltade varianten av bregott i kylen :-)

    Anders fick alltid order att klippa runt blommorna i gräsmattan på våren dom första klippningarna :-)

    SvaraRadera
  6. Havssalt kombinerat med smör har jag för mig frugan köpte någon gång, minns inte mycket av det egentligen men jag skriver ner det på inköpslistan för kommande vecka, intressant.

    All ledighet är av godo anser ju jag fast i dessa tider är man ju lite kluven minst sagt.

    Ha det fint nu.

    SvaraRadera
  7. Så njutningsfullt det framkallar den där känslan av din beskrivning av smöret, det låter gott och jag inser att jag måste prova denna. Jag har provat Brynt smör och den var en rejäl favorit här ett tag :).

    SvaraRadera
  8. Nu blev jag sugen att testa Bregott med havssalt. Brukar i och för sig strö lite havssaltflingor på en macka med smör, men det är kanske inte riktigt samma sak.
    Vet inte om jag ska gratta till att du är permitterad, men det enda man kan göra i en sådan situation är ju att försöka njuta och helst inte, som så många gör just nu, börja städa och röja. Njut av våren, blommorna och förhoppningsvis solen nu när du har tillfället!

    SvaraRadera