Pages

01 april 2020

Veckans ord V 14


Händer med 10 fingrar och nu händer det att jag visar några foto, på just händer!

Knack knack på dörren med denna lilla hand.
Fotograferade den på en dörr på Madeira, skulle gärna ha en på min egna
dörr men jag fann ingen i affärerna .

Att ha händer som håller ordning på posten eller små kanske små
kom i håg lappar de är bra. Fotade den hos min tidigare massör.
Min mamma älskar precis som jag smycken. Så förra året när
hon fyllde år fick hon flera ringar av mig att pryda sina fingrar med
I år får jag inte hälsa på henne pga av rådande läge. 
Här håller jag den minsta prinsen i handen några dagar efter han kom till världen

Jag har åkt bil med ett stort stentroll som aldrig åkte bil tidigare 
 han var lite rädd - så jag la min hand på hans för att mildra rädslan. 



Fler händer finner du här!

2 kommentarer:

  1. Ett fint inlägg och fina bilder till temat! Sorgligt att du inte kan hälsa på din mamma ...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det där att inte kunna hälsa på sin mamma, det är jag kluven till. Helst nu när man mamma varit sjuk.

    SvaraRadera