Pages

29 april 2020

Glädje & Vin & - Moberg

Ibland måste man ha möte fysiskt, allt går inte att verkställa via datorn.
Så idag återvände jag till jobbet efter 3 veckors hemarbete. 
Utanför min kontorsdörr har jag en liten  whiteboard tavla, 
där brukar jag skriva vad jag när jag lämnar kontoret. 
Idag fanns det istället ett meddelande till mig och vovven. 
Man blir glad av sånt😁

Jag passade på att gå på systemet när jag var i lilla staden. 
Tänkte testa lite viner, se om jag finner något jag gillar, måste ju lära mig detta. 
Där var inte alls mycket folk o alla höll avstånd. 

Igår kollad e jag lite på nätet eftersom jag vill ha så lite socker som möjligt i. 
Men bara vitt o när jag stod där kände jag för att testa något rött
också så jag fick tips och hjälpa av trevlig personal. 
Så i helgen ska jag prova dessa tre sorter. 
Nja jag tänkte ta lite hjälp att dricka dem, eller någon av dem. 
De röda ska vara till maten någon av dagarna. 
Spännande 🍡


I helgen som gick efter att vi slitit med veden i flera timmar 
umgicks jag och älsklingen med Moberg.
Ja han var ju inte här, men vi drack hans bubbel och umgicks med varandra.
de var ingenting för mig :


Nu önskar jag alla

En skön Valborgsmässoafton
Första maj
&  helg 


9 kommentarer:

  1. Vad roligt att bli välkomnad tillbaka med en hälsning så här på whitboarden. Ger lite extra energi.
    Nej, Morberg har hitintills inte varit något för mig. Mne jag har testat och visst har det varierat.
    Önskar dig en fin helg och lycka till med vinerna. Hoppas de smakar bra.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket trevligt välkomnande, det känns alltid bra.
    Både rosévinet och det röda vinet är säkra kort. Däremot är jag inte so road av det i mitten. Men som med allt annat är det en smaksak!

    Tack och jag önskar dig det samma!

    SvaraRadera
  3. Det måste ha känts riktigt skönt med ett sådant trevligt välkomnande. Å även vovven verkar vara välkommen på din arbetsplats. Det är inte ofta man ser/hör.
    Bra att du har laddat upp inför långhelgen. De flaskorna lär nog gå åt. Om du vill ha tips på ett gott rött vin så kan jag rekommendera J.P. Chenet. Min man är ju diabetiker typ 1, då det vinet är perfekt. Dricker inte rött själv, men han är så nöjd med sin Chenet.
    Ha en trevlig Valborg du med!

    SvaraRadera
  4. Vilket fint meddelande som mötte dig!
    Vin är ju väldigt mycket en smaksak. Just nu är jag sällan sugen på vin. Helst inte rött som annars är favorit...

    SvaraRadera
  5. Hej, jag är dålig på viner, brukar bara köpa såna jag häller direkt i kött- eller fiskgrytan! Tycker flaskorna ofta är så snygga, men innehållet är jag inte så förtjust i. Lycka till med vinprovningen och Glada Vappen som vi säger i Finland!

    SvaraRadera
  6. Vilken trevlig välkomsthälsning :-)

    Ha en fin Valborg!

    SvaraRadera
  7. Det tar nog tid innan det blir någon växtlighet av dom korkarna!
    Ha en bra helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Jo, de har ju viss expertis på systembolaget som kan mycket, en av få fördelar med att ha ett systembolag ;)
    Gott gott.

    Nån gång kanske jag tar tag i detta med vitt vin, nån gång.

    Ha det fint nu.

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig hälsning för dig o vovven. . . sånt värmer!
    Håller mig till det vita oxå och brukar ibland fråga den kunniga personalen om råd. . . som verkligen är hjälpsamma. . . för ingen gång har jag o gästerna blivit besvikna!
    (Mobergs vin o bubbel dissad av Leif GW)
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera