Pages

23 april 2020

Våren som garanterat kommer in i historia böckerna.



Eftersom man är hemma så mycket nu så får man ju mycket gjort, saker som vi planerat att göra på första semesterveckan har blivit gjorda nu. Vår altan är byggd i många etapper, den allra första delen som fanns här när vi kom köpte huset var de dax att byta i år. De skulle vi gjort första semesterveckan
men vi är ju hemma om helgerna nu så det har blivit gjort nu. Vi kanske bara kan lata oss då när semestern kommer. Vi har ju haft kanon bra väder också 🌞🌞🌞

Jag har röjt lite på gården, tagit bort lite ovälkomna buskar o träd sticklingar.
Det är lite jobbigt att man inte kan träffa sin familj som man brukar. Vi kan inte ses alla på en och samma gång men några stycken i sänder o skippa kramar, hålla avstånd.
En kväll i veckan var en av sönerna här med sin minste, han är bara 19 månader  och de e inte lätt att förstå varför farmor inte vill kramas eller lyfta upp och gosa. Det var tufft för mig också och kändes i 💗.
Men för att underlätta de hela så var vi bara uthus och på långpromenad, så då åkte han vagn. De större kan man ju prata med på ett annat sätt och de förstår.
Fick varje fall se den lille o umgås lite på håll, han sjöng så fint för mig😍

Jag har skaffat mig en ny träningskompis. Ja hon vet ju inte vem jag är 
men hon känns ändå som en kompis för mig. 
Hon heter Sofia 
och håller morgongympa för hemarbetare på morgon TV, 
redigt bra träning kul att de fixar lite sånt här nu.

Igår var vi hos veterinären, damen är gammal o visar tecken på lite ledproblem så jag tyckte de var dax att känna igenom henne och kanske få lite smärtstillande så hon slipper har ont. Det hade varit bra om djur kunde prata eller åtminstone nicka när man frågar om de har ont 😀

Hon är förvånansvärt pigg och alert för sin ålder men jag ser att hon har problem i trappor, hon har svårt att hoppa upp i soffan. Soffan är hennes nattplats. Där har hon sin skinn och sover där på nätterna. Hon har skinn på golvet också men hon vill gärna sova där uppe på natten. Jag brukar hjälpa henne upp innan jag lägger mig, så slipper hon få ont. Vad gör man inte för sina älsklingar 💗
De kollade hennes lever och njurar också, de var bara bra. Fick ett rosa plåster, snyggt :) 
Så fick hon sina klor klippta också. Det är skönt att hon inte är rädd utan ligger stilla och avslappnat.
Man får så lite i brevlådan nu för tiden (avsagt mig reklam) men i förrgår kom ett efterlängtat brev. Äntligen ska Fiber grävas ner ut till oss som bor långt ut på landsbygden. 
H Ä R L I G T!! 
Mobilt bredband funkar bra här men visst dippar det ibland och med fiber kan man ju TV utbudet också så har man de samlat.  


7 kommentarer:

  1. Då hoppas jag ni får ert fiber. I byn jag jobbar jublade de för ca fyra år sen, då de fick brev om fiber. Alla tecknade sig. Har de fiber? Nej. Det avstannade och de är låsta av skrivet avtal.
    Så mycket ni hunnit med! Bra jobbat!
    Det är tråkigt att inte träffas. Yngstas familj träffar vi. De andra är länge sen, men nästa vecka ska jag nog hämta de stora killarna.
    Ha en bra torsdag!

    SvaraRadera
  2. Visst är det en annorlunda vår som garanterat kommer att gå till historien. Det tristaste i mannaminne och även i kvinnominne...

    Vad skönt att värdena var bra och vilket fint plåster hon fick :-)

    Vi "fick" fiber för tre år sen - snacka om lyft! Nu har vi 600 megapluttar både upp och ned och kostnaden för det är typ 1/3 av den vi hade innan med fast telefon och adsl (12 ned och 0,5 upp...). Själva installationen fick vi betala 50 euro för (inklusive router), klart prisvärt. :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Man hinner med en hel del i dessa virustider.
    Så snäll vovve Bra att allt var OK
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej kul du har kommenterat på min blogg bians.bloggo.nu
    Ja man får mycket gjort i dessa tider tråkigt att inte få träffa dom man älskar mest men det kommer bättre tider . Ja du tänk om hundar kunde prata . Kram å fin dag å helg som kommer ��
    Äre ok att jag länkar din blogg till mig ?

    SvaraRadera
  5. Ja det är underliga tider vi har. . .det snickras altaner och bakas hej vilt just nu! Jästen är slut sedan länge och byggmarknader säljer som aldrig förr. . . !!! :-) För vad ska folk göra i dessa tider när man inte ens får träffa nära och kära!
    Snäll & fin liten vovsing du har som ligger still vid kloklippning. . .det brukar ju inte vara favoriten precis!
    Ha det så skönt i solen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vi har ju vanligt "comhem" här utan fiber men vi har väl funderat på att byta upp oss även om vi tycker detta är fullt tillräckligt...men lite snabbare kan man ju aldrig tycka är något fel ;)

    Men visst är det knepiga tider, har en vän som nästan lessnat på allt då hon inte får kramas längre som hon alltid gör med alla.
    Glad jag slipper det själv men ändå, synd om henne.

    Ha det fint nu.

    SvaraRadera
  7. Det är verkligen knepiga tider nu men man får gjort ett och annat. Husse är redan igång med ett trädgårdsprojekt och det hade inte hänt annars.
    Så skönt att det var bra med er äldre dam. Vi var hos veterinären med Miss E i måndags. Hon är 12 år men fick klart godkänt men visst märks det att hon har några år på nacken.

    För min del känns det fånigt att jag inte kan krama vårt barnbarn. Jag är omgiven av hundratals barn i skolan varje dag...


    Kram och trevlig fredag!

    SvaraRadera