Pages

03 maj 2020

Skyltsöndag 200503 TEMA GUBBAR O KÄRRINGAR



Den här skyltsöndagen har jag valt några skyltar
med Gubbar och Kärringar

Först har vi den Glada Kocken som har har 3 skyltar omkring sig
Han står där i ur och skur och är alltid lika glad 😊

Så har vi Rosenbom som tigger om pengar från din börs.
Rosenbom stått där sedan 1700-talet men
1956 ersattes han av en kopia så sedan dess
har denna gubbe stått. (den gamla finns inne i kyrkan) 
Han står framför Amiralitetskyrkan i Karlskrona 
och i ena hand håller han sin skylt 

Så har vi de galna kärringarna som klättrat upp och satt sig på IKEA skylten
Hur galen kan man bli? 
(jo till vänster e de jag) 


De var mitt bidrag med skyltar denna vecka
Det är BP som håller i det hela och 
här hittar ni andra skyltare



12 kommentarer:

  1. Snyggt skyltat! Rosenbom är fin och vi beskådade både kopian och originalet senast det begav sig.

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Hur f*******n kom du och din kompis upp på IKEA-skylten????????? Ni var nog både modiga, dumdristiga och absolut inte höjdrädda. Antar att ni åtminstone kom med i lokaltidningen med den bedriften;-)
    Den glada kocken ser väldigt ren ut måste jag säga, bra underhåll där!
    Rosenbom fick jag googla, nu har jag lärt mig nåt nytt igen:-)

    Härliga skyltar, speciellt den galna sista skylten:-) Tusen tack för dom och länken:-)

    SvaraRadera
  3. Finns det några glada kockar i dessa dagar? Tror de flesta är ångestfyllda över uteblivna matgäster, vi får hoppas att det vänder snart igen. Alla kan ju inte leva på hämtmat...
    Ikeaskylten var helt galen, men galenpannor finns ju överallt. Kram och ha en skön majvecka, åter på kontoret?

    SvaraRadera
  4. Härlig skyltning! Måste vara påskkärringar till att klara den bedriften!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härliga skyltar från Karlskrona. Rosenbom känner jag igen och har sett på plats. Kocken piggade jag upp och visst skulle jag gärna testa den restaurangen.
    IKEA med er på är jättehäftig. Grunnar över hur ni fått till bilden. Men jag får nog klura ett tag.
    Tack för dagens skyltning.
    Önskar dig en bra vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad galen du är som sitter så högt upp...men hur kom du upp???
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Det finns ju bildbevis på att du satt på skylten :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ha ha frän IKEA skylt där :) Glada Kocken och Rosenbom riktigt levande och fina :)

    SvaraRadera
  9. Hahaha...knäppgökar måste ni vara som har kommit er så högt upp i livet. Gökar kan ju flyga för så måste det ju bara ha gått till.
    Härliga gubb-skyltningar och gumm-skyltning!
    Tack ! :)

    SvaraRadera
  10. WOW!!! Cool bild på er uppe på IKEA-skylten! Veckans häftigaste skyltning :-)

    SvaraRadera
  11. Galna o roliga skyltar! Meeen Ikea . . . hmmmm!!! :-)
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Svar Nej tack jag har tvätt så att det räcker,
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera