Pages

17 maj 2020

Det är söndag - då skyltar vi (200517)


Fru Nilsson Ä L S K A R djur. 

Så denna vecka blir det några djurskyltar.

Det är bästa  BP som håller i skyltsöndag  och 

här hittar ni andra skyltare 


Kor & tjurar behöver precis som människor övergångsställen. De har inte alltid sina hagar 
på samma sidan av vägen. 

Den lilla Skatan hon hänger ut mot gatan 
så alla ska se vad hon e.  

Giraffer är ståtliga djur,
i Kalmar har de ett eget köpcenter,
de är inte dåligt de. 

De var allt från mig denna söndag.





9 kommentarer:

  1. Så trevligt med en röd tråd där djur är föremålet. Fina skyltar. Ha det fint !

    SvaraRadera
  2. Snyggt skyltat i djurens tecken! Här hos oss finns det varningsskyltar för grodor som korsar vägarna. Dock är det lite svårt att se dem så jag vet inte om skyltarna har någon större effekt...

    Ha en fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul skyltning med en tydlig röd tråd! Bra jobbat!
    Ha en fin fortsättning på söndagen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga skyltar du hittat, kanske speciellt den med girafferna på. Min kompis dotter fullkomligt älskade giraffer som bebis så jag köpte en del såna till henne då :).

    Sån där varning för kor finns här med, men även får och annat ;D.

    SvaraRadera
  5. När jag tittar på skylten med kon tänker jag spontant på bönderna på landsbygden i Spanien när dom tar hem sina kor på kvällen. Inget övergångsställe där inte, utan som bilist köar man bakom kossorna och kör i 10 km/h.

    Skatan med kronan är ju såååå söt. Å att döpa ett köpcentrum till Giraffen är minst sagt ovanligt. Här undrar jag automatiskt hur namnet kom till och varför.

    Tusen tack för dina toppen skyltar och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du BP, jag har inte en susning varför de döpt alla omkring där i områdena till djurnamn, men där finns kvarter som heter Tvättbjörnen där ligger polishuset och flodhästen finns med. Varför vet jag dock inte :) Nu byggs de tydligen nya områden som ska heta Puman, Sköldpaddan och Alligatorn.

      Radera
  6. Härligt tema på dina skyltar idag, undrar bara, det står lillan.skata på skylten? Men vad är det? En butik, servering? undrar en djurälskare till en annan...trevlig ny majvecka, kram från pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Paula det är en klädesbutik med lite annorlunda utbud.

      Radera
  7. Kul med djur som röd tråd - snyggt skyltat! :-)

    SvaraRadera