Pages

14 maj 2020

Men då!



I går hände något väldigt skumt. Jag har väl varit med om att batteri får klockar att sacka ner och gå fel, men igår på morgonen när jag titta på köksklockan var den prick 6. 
Men sa jag till mannen, inte kan klockan vara sex redan då är vi sena.
Jag går iväg fem i 6 och han kör vid 6. Jag kollade mobilen och den var 05.28.
Hur kan en batteridriven klocka öka i tid? 
De har jag aldrig varit med om.

Så vi var ute i tid och vår morgonpromenad gick av stapeln precis som vanligt.

Jag var inne i förstaden, ja där ligger ju alla affärer nu mera. Veckohandlade.
De var ovanligt lite folk ute på inhandlingsrunda. Och då och då ropade de i högtalaren att man skulle hålla avstånd o de gör man. 

Utanför affären stod bärförsäljare, de klarar jag inte av att gå rakt förbi och de säljer Jordgubbar. De gjorde de och jag köpte ”många” både Belgiska och Svenska. Mums…


Vi hade ett uppdrag jag och Lillan (vovven) men vi var tidiga så vi for upp på skidbacken som nu var snöfri (de är den ofta på vintern också) där gick vi gick en lunchpromenad. 

Sen for vi mot skolan nedanför skidbacken och mötte ett av barnbarnen som jag lovat hämta och ta hand om på eftermiddagen. Han ville inte vara med på bloggen 😊
Vi roade oss kungligt, gjorde pannkakor till mat, spelade kort och
farmor förlorade – då blev han lyckligt.
Höll avstånd o var ledsna att vi inte fick kramas ☹ Han var bra insatt hur man ska bete sig i Coronatiden



15 kommentarer:

  1. Nej, det hör väl inte till vanligheterna att klockan gör så när batteriet tar slut. Hade den inte stannat där klockan 6 på kvällen?
    Det har ju snöat både igår och idag, så det var tur det inte räckte för att fylla på skidbacken;)
    Ha en bra torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej klockan gick som vanligt så när jag kom hem hade den traskat iväg 45 minuter. Här har ingen snö kommit. Tack o lov.

      Radera
  2. Det brukar vara tvärtom att klockan saktar sig och så kommer den igång igen. Skönt att ni inte var sena i alla fall.

    Vilken bra dag och så härligt att få besök av barnbarnet. Det är kvalitetstid!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh bärförsäljare, sedan så himla gott det ser ut och låter där med jordgubbar. Det är då verkligen något alldeles speciellt så här års. Jag tycker man gott kan äta hur mycket man vill av saken :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du ser detta. Jag har kommenterat hos dig flera gånger, senast idag men mina kommentarer kommer aldrig upp. Förstår inte vad som är fel. Har alltså tittat tillbaka men de finns inte.

      Radera
  4. Förstår att du blev sugen på jordgubbar.
    Jag hoppas att du har haft en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. En motvallsklocka som går fort när den egentligen borde sakta ner.
    Härligt besök fick ni av barnbarnet.
    Ha det gott !

    SvaraRadera
  6. Klockan är i alla fall skitsnygg! Du vet ju hur det är med design och funktion;-) Den kanske hade stannat kvällen innan klockan 18:00 utan att ni märkte det.
    Så trist att man inte får krama sina barn och barnbarn, men bra att killen var insatt. Eller bra och bra, det är ju så himla trist och sorgligt egentligen att vi får uppleva denna kris.

    SvaraRadera
  7. Jo, har också bevittnat det mysteriet med klockan några ggr, underligt är det ju eller så har vår klocka stannat dagen innan.
    Jordgubbar är ju sååå gott....helst svenska då tycker ju jag...de smakar bäst av någon underlig anledning, kan någon förklara det fenomenet för mig så vore jag tacksam ;)

    Ha det bäst nu.

    SvaraRadera
  8. Hmm. . . ja klockan kanske ville säga dig något! :-) Märkligt att den åter igen gick!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det kan kanske vara så att klockan stannade redan klockan 18 kvällen innan? ;-)
    Vår klocka i sovrummet som lyser i taket fick spel och lurade mig flera gånger. Minutrarna gick rätt men timmarna hoppade hit och dit. En gång gick jag upp vad jag trodde var klockan 08:20. Då var den faktiska tiden 06:20. Den klockan fick gå i graven och ersattes av en mer pålitlig variant :-D

    SvaraRadera
  10. Vad märkligt att klockan ökade takten för dte brukar ju vara tvärt om. Bra att ni hade god tid. Skönt att få handlingen gjord och även här är det ganska få i butikerna och man är bra på att hålla avstånd.
    Bärförsäljare har jag också sett men gått förbi. Men snart stannar jag nog också till. Har kämpat med att inte stanna.
    Vad trevligt med barnbarnet på besök och visst blir det då lite mer "liv i luckan". Kul med både pannkakor och kortspel.
    Önskar dig en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Dagens värsta är att man inte får krama på sina barnbarn. Annars går det relativt bra med avhållsamheten. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Men skulle man inte få krama barnbarnen nu? Jag hänger inte riktigt med i svängarna, men ...
    Glad att ni fick ses i alla fall, trevlig helg från pörtet

    SvaraRadera
  13. Tekniken har gått oerhört framåt! Som tur är!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera