Pages

12 maj 2020

Jag blev så ledsen....................& avslutningsvis "Träd en tisdag"


När jag steg upp och såg att det var fruset ute. -4 blää.
Mina stackars växter och blommor som var så fina 
såg inte så glada ut idag.

Förhoppningsvis har alla knoppar på klarat sig och kommer blomma.

Jag fick en Pion i höstas den var frusen också, men har hämtat hem sig under dagen. Lite högre temperatur och lite sol har gjort den gott 

Temperaturen steg ganska fort till +9 och solen visade sig också men när det var dags för lunchpromenaden så haglade det och blåste som om de vore mitt i vintern. Det varade som tur är bara en kort stund. 

Nu vill vi ha S O M M A R !!

Avslutningsvis bidrar jag med ett häftigt träd till Trees on Tuesdays

Trädet har jag fotograferat på Gotland.  


 
Det är Susan, som är skapare av utmaning Trees on Tuesdays 
& alla som vill är välkomna att vara med!


10 kommentarer:

  1. Ja det haglade hos oss också och blåser isvindar. Brr. Visst har solen visat sig men den värmde inte direkt.
    Häftigt träd!

    SvaraRadera
  2. Fy så trist med dahlian, den är ju så extremt frostkänslig.
    Jag lägger fyrdubbel fiberduk över mina små dahliaplantor på natten.

    SvaraRadera
  3. Vilken otur med blommorna men jag hoppas att de hämtar sig igen. Här hade vi också kallt men inte under nollan tack och lov.
    Det var verkligen ett häftigt och annorlunda träd som du förevigade på Gotland!

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  4. Ja, vad är det med vädret egentligen... Nu är det snöblandat regn här hos oss! Åh, vilket häftigt träd!

    SvaraRadera
  5. Vi har fått aprilväder en månad sent i år känns det som. Hoppas verkligen att dina stackars blommor klarar sig. De borde vara luttrade. Jag menar de är ju "svenskar";-)
    Trädet är coolt! Ser ut som taget ur en skräckfilm.

    SvaraRadera
  6. Så tråkigt med dahlian ... de är så onödigt känsliga - hoppas den repar sig! Snö här idag!
    WOW, vilket kul träd du hittat!
    Ha en bra onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vi hade samma väder igår.
    Svar:Håll med om att iden var bra?
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Men usch och fy - DUMMA väder! Hoppas det är bättre idag och att alla växter är glada och nöjda. Ja, du med, såklart :-)

    SvaraRadera
  9. Men du, kan ett träd se ut precis hur som helst? Aldrig sett något liknande, det ser nästan ut som om det låg en massa rör där inne i en stam. Trist är det när blomstren dör när frosten kommer oväntat, kanske repar de sig? Jag har inga blomster utomhus ännu, det får vänta till fram i juni. Och jag odlar ju ingenting utan har bara några större krukor med lite blommor, bara lite ögonfägnad. Kram från pörtet

    SvaraRadera
  10. Jo, lite sommar skulle ju vara bra för växtligheten...frugan tar in våra växter från balkongen varje kväll så de inte ska frysa ihjäl, fast det kan ju vara svårt när de sitter i marken.

    Trädet ser ut som något ur filmen "Alien"...bra film det där för övrigt. ;)

    Ha det bra nu.

    SvaraRadera