Pages

10 maj 2020

Skyltsöndag 20200510

Den här veckan har mina skyltar inte mer gemensamt än att de finns inom en 10 mils radie ifrån varandra. 
Det är bästa  BP som håller i skyltsöndag  och här hittar ni andra skyltare 

Långa Soffan tyckte man skulle se den, lite svårt att tänka sig den med bara skylten och ingen bild. Jag sitter där borta och ser ut över havet. 


I den här lilla byn bor det nog en bagare 
eller någon annan som är glad i mjöl.  

Man hörde ända ut till stora vägen vad de skrek och gapade 
i den där byn – vi körde fort förbi   


De var mitt bidrag med skyltar denna vecka

7 kommentarer:

  1. Det finns en by mot Bjärnum som heter Porrarp Undrar vad de hittar på där??
    Ja..mycket kommer att bli annorlunda på både gott och ont!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fina skyltar av varierande slag. Ibland undrar man varför en del orter heter som de heter. Skrika ? Mjölerum är lika speciellt.
    Långa soffan är ju toppen! Så många som kan sitta där samtidigt, till och med på tillräckligt avstånd i dagar som dessa.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Som ljudallergiker ska jag undvika orten Skrika, haha, men på långa soffan får många plats även nu under dessa hemska avståndstider! Hoppas du mår toppen, ha en fin ny vecka/Kram

    SvaraRadera
  4. Googlade den långa soffan och lärde mig att den finns i Oskarshamn. Så mycket man lär sig när man har bloggkompisar som skyltar:-)
    Å än en gång kan jag konstatera att du är en baddare på att hitta roliga ortsnamn. Vet inte hur du nosar upp dom, men du lyckas alltid. Nästan så att jag vill SKRIKA ut min lycka:-)

    En härlig skyltning! Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  5. Snygg skyltning - och den långa soffan har jag också på bild, någonstans i mitt arkiv :) Det finns många roliga ortsnamn - förr fotade jag dem ofta, men numer är det jag som sitter vid ratten och då funkar det ju inte :)
    Ha en ny fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Du är för ung för att komma ihåg!
    Kakburkarna hade jag men tyvärr så kastade jag bort dom.
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera