Pages

27 maj 2020

Veckans ord V 22




Bär! 


Bär är gott, jag älskar blåbär och lika stor kärlek som jag känner för verkliga blåbär känner jag för mitt lilla blåbärs gosedjur. Visst är han söt. 



Här bär min älskling vår första födda prins (barnbarn) på sina armar. 
De kom några tjejer före honom 😊



Jag vill bär (a) sa vovven och hämtade tidningen varje morgon
så länge den fanns. Idag är den bara digital.  


Här bär det av i en rasande fart ner för backen. 
Tänk att man åkte skidor i kostym på 60 talet.  



Det är Susanne som håller i Veckans Ord och  
fler som är med i temat "veckans ord"  finner du här! 






12 kommentarer:

  1. Ett riktigt mysigt blåbärsgosedjur! Blir glad bara av att se det! Att bära ett barnbarn första gången är stort! Känslorna flödar och man är genomlycklig. Dessvärre har jag aldrig sett någon bära kostym i skidbacken, det hade annars varit en höjdare.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig och fin tolkning av ordet bär! Ja, nu blir det tuffare för hundarna men alltid finns det någon reklam att bära in :D

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så mysigt att få bära ett så litet barnbarn och så duktig vovve som bär tidningen!

    SvaraRadera
  4. Ditt mjuka blåbär är verkligen såååå söt, faktiskt sötare än riktiga blåbär som jag inte är så värst förtjust i.
    Gissar att den lilla prinsen blir rejält bortskämd av sina systrar. Min pappa hade också tre äldre systrar, så jag vet;-)
    Hunden med tidningen är ett minne blott, men är fint sådant.
    Åka skidor med kostym. Visst! Jag åkte utför till och med i bikini. Ja, jag vet hur dum får man vara. Men roligt var det;-)

    SvaraRadera
  5. Så fin tolkning - och ditt gosedjur är jättegulligt!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Haha, slalom i kostym! Ja, kan man åka i bikini så varför inte kostym?

    Nästan lite taskigt att inte få bära in någon morgontidning längre!

    SvaraRadera
  7. Vilket gulligt tidningsbud! Men inte åkte väl folk ofta skidor klädda så där????

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är en släkting till min gubbe, vet inte om han alltid åkte så där :)

      Radera
  8. Vilken glad och kreativ tolkning av veckans tema Härliga bilder. Är det månne en labrador som bär tidningen.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix hon är blandning mellan schäfer och Golden. Men visst är hon lik en labbe.

      Radera
  9. Mysbild på barnbarnet. Du får träna hunden att hämta laptoppen utan att repa skärmen med tänderna. :)

    SvaraRadera