Pages

06 maj 2020

Helg hos brossan


Helgen som gick tillbringade vi hos min äldsta brorsa.  
På deras gård har vi ett eget hus så vi slipper trängas och kan hålla avstånd till varandra. I hans ögon är jag fortvandrande i förskoleåldern och blir aldrig vuxen.
Inte för att han är storebror utan för att han tycker jag är som de små som aldrig kan sitta still. Nä de ska hända någon mest hela tiden och jo jag är nog lite sådan.

De händer ju mycket hos dem eftersom de har lite olika djur
Kor, kalvar, tjurar, får, lamm, hundar och en katt. Alla är lika väl omhändertagna och jag är förvånad att inte alla bor inne i bostadshuset.
Alla vill inte vara med på bild  


Men de måste ju hända lite även när djuren fått sitt.  Jag älskar sällskapsspel och har lyckas få min bror och svägerska till att lära sig spela kort igen, de gjorde de ofta förr men inte nu för tiden.  De satt långt inne hos brorsan men nu spela han gärna och tycker det är kul, fast han säger att han bara gör det för min skull och för att försöka få mig att förlora 😊 ingen tror honom.

En dag sa jag att idag måste vi ut och åka lite och fotografera skyltar. Min bror såg ut som ett levande frågetecken. -fotografera vad? Gubben min bara suckade. Ja de e svårt för icke bloggande folk att förstå de här med skyltar och tema 😊

Eva (min svägerska) och jag såg en annons på FB om en affär så vi for dit.

 Där var lite folk och ingen konst att hålla avstånd, bättre än i en vanlig affär faktiskt. Där fanns en del stånd utanför och även loppis där inne. 

Vi fyndade skor för 50:- redigt sköna. 
Köpte till gubben också inte lika
dana men lika billiga (han hade nog inte velat ha lika dana) 
Men jösses vad mycket saker de var där och allt kostade 50:- eller mindre. Skor, kläder och prylar. En kul affär!!Lite skyltar blev de naturligtvis också 😁

Vi stannade också till hos en trädgårdsmästare och köpte stora fina tomatplantor till billigt pris och lite blommor till sommar krukorna utomhus. Nu är man redigt sugen på blommor o sommar. 


Vinet jag skrev om tidigare som jag skulle ha i helgen var INTE GOTT, inte något av dem 😕

Men helgen var lång, bra & kul




8 kommentarer:

  1. Härligt med så många djur!

    Wow! Vilka läckra dojor och vilket suveränt pris också :-)

    Haha! Vi Skyltsöndagsbitna möter lite höjda ögonbryn ibland :-D

    SvaraRadera
  2. Lät som en bra affär! Skönt att träffa lite folk, det behöver man för välmåendet!
    Ha en bra onsdag!

    SvaraRadera
  3. Men du det där var då verkligen fynd måste jag säga :D. Så himla kul, det är precis så man vill göra 50 kr. Sedan det där med syskon och att de gärna ser en på ett sätt känner jag igen ;D. Jag är äldst själv så brukar nog se mina syskon som barn med, för att de är mer livliga än mig ;D.

    SvaraRadera
  4. En sådan gård ligger mig alltid varmt om hjärtat, barndomsminnen, skulle nog vilja ha en sådan nån gång i framtiden, djur är ju liksom "grejen" för mig ;)

    Synd på vinet där, men man lär sig väl antar jag, fast jag har inte lyckats ännu förstås, man chansar när man hittar något nytt, ibland blir det ju bra...inte ofta får jag väl erkänna. ;)

    Ha det bäst nu.

    SvaraRadera
  5. Så härligt med djuren på din brors och svägerskas ställe när du inte är helt främmande för att alla djuren kunde flytta in i bostadshuset. Det säger en hel del om att de har det bra de fyrfota varelserna. Toppen!
    Dojorna är jättesnygga och till vilket pris du fick dem. Ett pangpris.
    Ja, det är inte lätt för den oinvigde att förstå hur viktigt det är att få ihop sina skyltar, haha.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Vilken annorlunda och rolig helg du har haft! Inte visste jag att du kunde "leka" lantis också;-)
    Nej, det där med att fota skyltar förstår nog bara de som är med i Skyltsöndag;-) Å det roliga där är ju att man är fast när man väl ha börjat. Så himla kul faktiskt, och deltagarna verkar inte tröttna heller, tvärtom. Riktigt, riktigt roligt:-)
    Skorna är ju suveräna och billiga. Om dom går sönder har man åtminstone inte ruinerats.
    Testa J P Chenet vinet som jag rekommenderade. Tror du skulle gilla det.

    SvaraRadera
  7. Ser ut som du haft en riktigt härlig helg! vilket skofynd du gjorde - såå snygga!
    Haha ... reaktionerna vad gäller skyltfotandet är lite blandat - allt från lyfta ögonbryn och huvudskakningar till tappade hakor :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Men så trevligt med en storebror, det har jag alltid önskat mig. Fick jag det, nä självklart inte, men jag fick en halv lillebror, eller...ja du fattar en halvbror helt enkelt. Jag vet att du har myror i brallan o då passar det väl bra med en massa djur och annat, men nej, du skulle ut o shoppa du. Skorna såg läckra ut, tror jag provat liknande en gång men hade svårt att kliva i dem. Vore jag du skulle jag utnyttja gäststugan hos brossan ofta och länge ...
    Kramiz

    SvaraRadera