Pages

11 maj 2020

En helg - ett garage


En helg och ett garage & en kropp vars ägare tror hon är 25 eller nått.

Jag är van att bära, konka, hjälpa till och renovera. Vad jag däremot inte tänker på att även om jag inte tycker saker är tung så kan de vara tunga, älsklingen säger, jag tar de själv, klart jag inte säger  - gör de.

Vi är två som bor här alltså är de två som gör saker när vi inte bett någon annan eller bett grabbarna komma hem o hjälpa till. Denna helgen stod garagerensning på programmet. Min älskling ska renovera garaget, byta port till större, isolera och sätta nya väggar så de blir tillåtet att svetsa o så där inne. Då måste ju allt ut. Hur mycket kan man samla i ett garage-en hel de konstaterade vi. 


Vi har lånat ett stort partytält där vi satt saker som inte är stöldbegärliga, 

så har vi en stor övervåning på garaget dit vi nu skulle bära upp de övriga. Vilket jobb och så tunga vissa saker är. Vi hade några garderober som stod där ner, de skulle upp och de blev redigt tungt, när något blir jobbigt då gråter inte jag, nej jag skrattar och nu skrattade jag så jag höll på att tappa andan, så de tog en stund innan garderobs eländet kom upp - men upp kom de och roligt hade vi på vägen. 


Utsikt från garagets ovanvåning där vi byter fönster till dörr, trappen ska bli ute istället

Ja ryggen tog lite stryk, men de går över. De brukar det göra när jag är tanklös och bär för tungt o fel. Hon lär sig aldrig, då får man ha lite ont, man får helt enkelt ligga som man bäddar. 


9 kommentarer:

  1. Självklart hjälps man åt att bära när man är två men ändå kan ryggen ta stryk. Husse har ryggproblem men ibland envisas han också med att ta det själv. Det var ett rejält projekt som ni givit er in på men det blir säkert bra när det är klart.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk att det ska vara så svårt att be om hjälp jag är likadan tror man orkar hur mycket som helst! Kommer bli bra det där !
    Ta hand om dig å var rädd om ryggen .. Kram
    bians.bloggo.nu

    SvaraRadera
  3. Vi gör likadant. Det värsta var när vi var upp en bäddsoffa på övervåningen. Den var så j-la tung att jag trodde jag skulle dö. Maken hade tänkt samma sa han sen. Men vi överlevde båda två🤗

    SvaraRadera
  4. Här är vi lika hör jag, jag har lite den där bilden av mig själv som säger "jag kan göra allting själv". Skitdumt egentligen, men jag är någonstans envis som en åsna också ;).

    SvaraRadera
  5. Så tänkte jag också, när jag var yngre alltså. Men med åldern har jag lärt mig lektionen. Minns dock att "kan själv", kånka, bära och svära hörde liksom till, och att det var skitroligt.

    SvaraRadera
  6. Här var det på det viset förr ... nu måste vi be om hjälp till allt jag inte fixar själv - och det tar emot.
    Var rädd om kroppen - den ska hålla många år till!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Du måste vara rädd om dig! Ta det försiktigt...
    Själv har jag stränga order från doktorn att inte lyfta tungt sen diverse operationer. Det brukar jag glömma bort ibland, men Anders säger till på skarpen dom gånger jag gör det...

    Vilket glatt partytält! :-D

    SvaraRadera
  8. WOW!
    Sicket slit!!
    Det finns mycket att göra i dessa dagar om man vill.
    Ta det lugnt!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Det där känner jag igen, att tro att man fortfarande klarar, det har ju gått tidigare.
    Men nu måste i.a.f. jag bara acceptera att orken inte är vad den har varit.
    Jag förstår att det var mycket som skulle ut ur garaget, man (läs jag) har ju en benägenhet att spara på "sånt som kan vara bra att ha".
    Kram/Kicki

    SvaraRadera