Pages

08 maj 2020

Finbesök &


I onsdags hade jag besök av en kompis en bit bort, mina grannar bor lite på avstånd, här ligger inte husen så tätt.  Hon förlorade sina två schäfer hundar med kort mellanrum så ny hade hon skaffat en ny liten valp. De är ju så söta
Min dam gick fram och hälsade och sedan var de bra. Den lilla hon försökte hela tiden få lite uppmärksamhet och busa lite. Men si de var inte aktuellt.
                       Nä man kan säga att hon bokstavligen vände den lilla ryggen
Min dam är ju 50% schäfer och 50% Golden.
Hennes mamma, min Golden Ebbha skulle blivit 15 år idag.
Men hon blev ju tyvärr bara 12 år.  En saknad tokfia. 
Igår var jag på jobbet. De var ett möte som jag fysiskt var tvungen att delta i.
Vi satt långt ifrån varandra och ropade, nä fullt så långt ifrån satt vi inte men vi höll gott avstånd. En jobbarkompis hade grävt upp ett skott från en syren till mig.
En mörkröd. Liten nu men jag ska se till så den trivs och blir stor.  Nu njuter den av solen.
På vägen hem stannade jag och köpte evighets rosor. Är en längs vägen som gör så fina saker man kan ute. Både djur och växter. Jag har bara en enda rabatt (eller vad man ska kalla det) en plats där det växer olika blommor ej vilt. Dit köpte jag två rosor. Gillar dem skarpt.

  Här sitter min dam och en katt som har samma tillverkare som rosorna. 




16 kommentarer:

  1. Verkligen ett finbesök - vilken sötnos! Synd att hon inte lyckades busa upp din dam :-)
    Vilka fina rosor! Dom verkar ganska lättskötta också ;-)

    SvaraRadera
  2. Vad kul med besök! Stackars valp som inte fick igång nån lek!
    Tror du de rosorna tål skugga?😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jo de tror jag, kan nog däremot blekas lite i färgen av för mycket sol kanske :)

      Radera
  3. Vilket härligt finbesök! Alla hundar är inte roade av valpar precis. Vår tolvåriga var lite njugg i början men nu fungerar det perfekt. Dock får hon inte vara i fred och säger inte ifrån men då får vi hjälpa henne.
    Vilka fina och lättskötta rosor. Ingen risk för måndagsexemplar där inte ;-)

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin schäfervalp! Roligt besök. Men kan förstå att din "dam" inte direkt var intresserad av lek och bus. Har man lite golden i sig så är det många gånger lite lugnt som gäller.
    Perfekt med dessa rosor och de kräver ju heller ingen skötsel.
    Kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
  5. Men åhh så fin schäfervalp hundar ligger mig varmt om hjärtat har ingen egen men vi "lånar" dotterns hund en whippet så mycket som möjligt.
    Kram ��
    bians.bloggo.nu

    SvaraRadera
  6. Gulliga hundar!
    Jag är inte kort jag är underlång!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. En toppen fredag med andra ord! Gillar rosorna du köpte, skitsnygga. Å ett syrenskott! Hoppas verkligen att skottet växer sig stort. Syrener är mina favo blommor. De doftar ju så himla gott. Så lycka till!

    SvaraRadera
  8. En bra fredag med finbesök! Vilken söt valp!
    Rosorna är jätteläckra!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Morn på dig!
    Solen har inte vaknat helt här!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Syrener är fina tycker jag, och doften från dem lyfter ju verkligen stämningen hos mig när man någon gång passerar en.
    Fina vovvar, ja, nån gång ska jag väl skaffa en, om typ 16 år när jag pensioneras ;)

    Ha det bäst nu.

    SvaraRadera
  11. Vilken söt och charmig liten valp med sloköra! Förstår att hon var ledsen när hon inte fick igång lite skoj o lek!
    Underbara rosor och vilken fin katt! Säljer hon på nätet?
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilket mysigt besök!! Hundar gillas och speciellt schäfrar. Vilken gullig valp men att liva upp din din dam kanske var en utmaning. Vilka fina evighetsrosor och även kissemissen=)
    Trevlig lördag <3

    SvaraRadera
  13. Mysigt med pälsklingar, egna och andras. Schäfervalpens tassar är så stora, precis så där som valpar brukar ha. Så himla gulliga alla hundar och katten. Evighetsrosorna är jättefina.
    Ha en fin söndag! <3

    SvaraRadera
  14. Jag förstår att Lillan inte var så imponerad av schäfervalpen. Gamla damer brukar inte vara det av andras valpar.
    Men det verkade vara en sansad valp som accepterade och låg vid sidan om.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Hej, blir man valpsjuk eller??? De lealöst hängande valpöronen stora som på en elefant är så bedårande! En kompis har en schäfervalp på 6 månader, o hon sliter sitt hår! Så jag vet ju hur mycket jobb det också kräver innan hunden är inlärd...Vilket trevligt möte ni fick! Kram

    SvaraRadera