Pages

29 maj 2020

Rosa-gul-grön & Jippi jag vann

Så kul att komma in på jobbet en stund, vilket jag gjorde igår. Var och besiktade bilen med och fick ombesiktning – uch. Har hört ett litet konstigt ljud i bilen emellanåt o nu vet jag vad de var, en fjäder som gått av. Beställde tid hos bildoktorn så han får en ny fjäder stackaren, så ont han måste haft 😊 De var dock ingen fara att köra, de var ju bra. Jag kör inte så mycket nu ändå, när man jobbar mestadels hemma är körsträckan kort.

När jag ändå var i stan passade jag på att köpa mig en ny skottkärra. Den gamla åkte till tippen för liten sedan, en skottkärra är ju bra att ha när man har tomt.Hittade en jättefint, även tomten ska ju ha lite färgglädje och rosa på saker har ju alltid varit min melodi.



Så köpte jag en gullig GUL termometer till poolen. Så söt. Får nog
binda fast henne så hon inte åker med i utloppet. 

På kvällen klippte jag gräset med den GRÖNA de e älsklingens hushålls syssla, men eftersom han renoverar sitt garage och jag hade massa ledig tid så motionerade jag gräsklipparen. Redig skön promenad fram och tillbaka över gården. De var ju kanongott väder också. Har äntligen sommaren kommit, man hoppas så.


Jag var med i en tävling på Facebook om en bolla, bolla. En klot solcells lampa. Gissa om jag blev glad när jag fick meddelande om att jag vunnit.
I går sa jag till älsklingen att jag måste stiga upp i natt och se hur den lyser när det är redigt mörkt, för de är de inte nu när man lägger sig på kvällen.
Sagt och gjort jag vakande av mig själv som en inställd väckarklocka, steg upp och såg ut genom altandörren och där lös klotet så fint som om månen låg på marken.

En vinst jag blev redigt glad för.

Jag har börjat testköra nya blogger som blir ordinarie i juni, 
den verkar okey, tror jag funnit de flesta funktioner. Hoppas de ser
okey ut när man lägger upp också.



17 kommentarer:

  1. Vilken härlig skottkärra! Rosa är en av mina favoritfärger så den är som gjord för mig. Vår skottkärra hamnade på tippen i våras för den var helt slut så en ny behöver införskaffas.

    Grattis till den fina vinst! Det var inte illa :D

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten! Och vilken fin skottkärra!
    Vädret verkar skulla hålla i sig ett tag, så himla skönt.

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinsten!
    Jag har aldrig sett en rosa rullebör!
    Svar::Barnen förstår nästan med en gång hur man ska göra med tekniska saker.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Här var det färgglatt minsann - trevligt! :-)
    Grattis till den fina vinsten!

    Ha en fin start på helgen :-)

    SvaraRadera
  5. Det ser bra ut här, inga konstigheter! Hoppas det blir lika bra med wordpress som jag använder. Jag är som du, älskar färg, ju mer desto roligare. Men har ni ingen robotklippare? Här tutar och kör små lustiga djur runt på tomterna, hunden blir ställd och undrar varför den inte luktar nåt! Grattis till den fina vinsten! Önskar att ni får en skön och varm pingsthelg med poolhäng! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix ingen robot så länge vi är pigga o friska. Kanske när vi går i pension o inte har tid längre, pensionärer är väldigt upptagna har vi sett på våra vänner som gått :) så då blir de kanske en robotgräsklippare. Skämt o sidor, nej vi har roligare saker att lägga de pengarna på.

      Radera
  6. Grattis till vinsten! En skottkärra i orange skulle sitta bra här hos mig men jag kunde gott och väl ha den rosa också.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Så du åkte till bildoktorn för att åtgärda felet. Läste du Lillasysters inlägg? Hennes kylare hade pajat och hon demonterade schabraket och beställde ett nytt från Tyskland för att sätta dit ett nytt. Beundrar tjejer och killar som är händiga.

    Den rosa skottkärran var u nästan cerise och lär snart bli skitig, så här accepterar ju valet av färg;-)

    Badtermometern till poolen är en absolut höjdare! Å det är din vinst också. Älskar sådan LEDade ljuskällor som är så ursnygga och energisparande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä du, meka med bilar är inte min grej. Oh gubben har också slutat med det. Bygga o renovera är roligare. Nu är de bara bildoktorn som pysslar om den med service och däckbyte o ja nu en fjäder med då, de första som gett sig på den :)

      Radera
  8. Vi har ett par "katter" på balkongen som lyser nattetid här, undrar så hur länge de solcellsbatterierna håller...men än så länge är det fint upplyst därute :)

    Inge kul med bilbesiktningar, men det är ju för en god sak trots allt, då vet man att bilen håller ett år till...ungefär iallafall ;)

    Ha det bäst nu.

    SvaraRadera
  9. Åh vilken mysig boll! Grattis!! Om vi kommer till Visby och ska titta i några butiker - fast det lät nog dröja - så ska jag leta efter en sån. Skulle gärna vilja ha en på altanen! Visserligen har vi belysning både i och runt poolen, men dekorationsbelysningar kan man aldrig få för mycket av.
    Just nu skrubbar gubben min poolen, sen ska han fylla den och slå igång värmeaggregatet - så i nästa vecka när det ska bli runt 25 grader då ska jag ta årets premiärdopp. Extremt sent, men det har ju varit en sån otroligt kall vår.....
    GLAD PINGST/Susie
    GLAD PINGST

    SvaraRadera
  10. Hi hi . . . .din trädgård lyser verkligen upp i härliga färger! Och grattis till din ljusboll. . . mysigt att ha månen på marken! :-)
    Trevlig Helg
    Kram

    SvaraRadera
  11. Kul att vinna jag har aldrig haft någon tur med vare sig lotter eller annat, Grattis! Snygg skottkärra rosa gillas blir fint dra omkring med den !
    Kram å trevlig pingsthelg ☀️💛☀️
    bians.bloggo.nu

    SvaraRadera
  12. När man vet om att det är fel på bilen gör det
    inte så mycket men när man som jag kommer med
    nyservad bil och det blir fel blir man lite grym.
    Vilken härligt tjejig skottkärra en sådan vill jag ha.
    Gillar att klippa gräs ska prova i veckan om MR Gul går
    igång i år också man blir lika förvånad varje gång.
    Mysigt är det med solcellslampor i trädgården.
    Ha en bra vecka:-)

    SvaraRadera
  13. Stort grattis till vinsten!Så roligt! Och klart du måste se om den lyste.Fint att den var till belåtenhet.
    Bra köp med skottkärran och termometern och färg piggar ju upp. kUl att du är igång med "nya blogger" Och det ser ju ut att fungera riktigt bra.
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Men du vilken totalt charmig skottkärra :D. Den där hade jag också velat ha, rosa är ändå alltid rosa och det finaste som finns att använda i allt ;D. Kul med tävlingen också. Roligt med lite uppgradering i bloggsystemet för er :D. Förlåt att jag inte kommenterat på några dagar, har varit så fullt upp att tiden inte funnits <3.

    SvaraRadera
  15. Men det var väl självklart att du skulle ha en rosa skottkärra!
    Kram

    SvaraRadera