Pages

02 februari 2010

V75 reklam & Sju Saker Om Mig

Jag har funnit svar på mina frågor och överbevisat min älskling. "Man borde låta hästarna komma in när det är "för" kallt ute.
Jo den här reklamen som V75 har, den fick mig att inse att jag haft rätt hela tiden. Man kan ha hästar hemma. Ja nu snackar jag inte om att ha hästar i stall, utan inne, hemma i sitt hus. Ingen har väl missat denna underbara reklam?! "Har du alla hästar hemma"?

Som känt är, har ju jag en häst alias Torsten som tror han är människa.















Jo så är det allt och de är lika sant som det är sagt.
Ja så när han frös, la sitt huvud på sne och såg bedjade på mig




















Kunde väl inte jag motstå hans vädjan. Ja så han fick naturligtvis komma in och testa att ligga i en vanlig mänsklig  säng...












Visst ser han ut att trivas?!

Jag har fått en Award.....

det är alltid lite kul o glädjande när bloggvänner skickar över sånna. Jag fick den av min "gamla trogna bloggvän" DORIS
som jag bloggat med i fem år...de Du!!! ((obs, gamla står inte för ålder utan för bloggvännetid))


Med denna Award följer uppdraget att länka till den man fick den av. Berätta 7 sanningar om sig själv, samt lämna den vidare till 7 andra bloggare som man vill hedra med denna fina Award.

7 sanningar om MIG!!

  1. Jag älskar Djur ((om någon missat det)) och månar mycket om dom
  2. Jag har jobbat inom resebranchen i många år (tidigare) trots att jag är himla dålig på språk. ((blev faktiskt lite snopen men kanon glad när jag fick jobbet bland alla andra välspråkade sökande))
  3. Jag är stolt mamma till 5 underbara grabbar och farmor - de låter lite gammalt men är underbart & kul.
  4. Jag är löjligt förtjust i prylar av alla dess slag. En ÄKTA samlare.
  5. Jag blir aldrig mer vuxen än att jag alltid kan leka o busa. Galna upptåg är energigivande.
  6. Mitt hem är min borg - jag är hemmabohem och älskar när huset vimlar av vänner, barn och folk som bara slinker in.
  7. Jag är född i Kalmar, utvandrade till Blekinge som ung, bodde där i 27 år och flyttade hem till Småland igen pga av den stora KÄRLEKEN! (inte kärleken till Småland utan till min man)
Det var lite om mig!!
Nu sänder jag denna "specialAward"  














vidare till 7 bloggvänner som jag ofta besöker, som jag uppskattar & tycker om. De ger av sig själva, precis som ALLA NI ANDRA, men just nu är de just dessa som jag vill hedra extra.

Annika     -du skriver med öppet hjärta.

Magareta  -räcker det om jag säger - du känns nära & lik.

Synnöver - i världens vänligaste land bor man där är man automatiskt väldigt vänlig & go som person.

Anki  -du ger mig komplex som ger mig utmaningar. "jag vill ju va som du och kunna allt du kan" *ler*

Ingrid - I dig har jag funnit likheten.

Inger   - kan inte ta redigt på vad det är, men jag dras till Dig & din blogg.


Carolina -ja, jag bara gillar Dig & din blogg, så är det.

Några av Er har säkert fått denna tidigare MEN aldrig av mig o aldrig min specialgjorda.
Så de så!!!

Ha en trevlig dag.

17 kommentarer:

  1. Jisses, Totte i sängen,, fantastisk bild :-)

    söta bilder på Torsten förresten, vem kan motstå den bedjande blicken :-)

    oj tack för den fina awarden, 7 sanningar, hm, det måste jag klura på, var mycket som stämde med dina sanningar.. :-)
    och vilka fina ord du skrev om mej, men jag tror nog du är mysigare som person så jag vill nog vara som dej.. :-)

    ha en skön eftermiddag :-) hälsa Totte att han har rejält med charm

    SvaraRadera
  2. tusen tack för awarden det kändes hedrande och jag kan säga att det är ömsesidigt men det har du nog redan förstått!! Måste bara säga att ANTINGEN har du en väldigt STOR säng eller en mycket liten häst, fniss!!

    SvaraRadera
  3. Kom på en sak till om du är herr Nilssons fru så kan jag tala om att jag faktiskt är herr Nilssons dotter!! (dock inte densamme...) Du ser det finns fler likheter..

    SvaraRadera
  4. Skrev en kommentar precis, men det verkar som att den försvann.. gör ett nytt försök.

    Torsten :) så gullig. Min pappa kallar bebisen i magen för Torsten, hihi

    7e eller 17e säger du.. Låter som bra datum båda två.. Den sjunde är ju redan denna helgen så jag får nog ta och packa BBväskan denna veckan, ifall ifall :)

    SvaraRadera
  5. Tack för tips hos mig för sömnen.
    Mysiga bilder på din häst och som du har skrivit på bilderna.
    Ja, det är nog skönt även för en häst att få komma in om det är för kallt.
    Och så underbart rolig bild du har gjort med hästen liggandes i sängen och mysar med kuddar och gosedjur :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Det är det jag alltid sagt, Torsten är en häst i min smak. Han skulle ha fungerat bra ihop med min Action.

    Tackar allra ödmjukast för den fina utmärkelsen.
    Ska ta den med mig och njuta av den.

    Men sju sanningar om mig själv???
    Får nog sjutton fråga gubben.

    Sitter här och fryser. Huttrar i 20 graders värmen inne. Känns som man håller på att bli urken. Det har vi inte tid med.

    Du, jag ser att du har allt på engelska här.
    Undrar om inte det kan vara orsaken till dina bloggproblem.
    Ändra till svenska får du se om det hjälper.
    Såg det nu.

    Kramen från en urken Synnöve.

    SvaraRadera
  7. Haha, häst i sängen! Inte dåligt :)
    Kul att du tittade in hos mig. Blir alltid så nyfiken på hur nya personen hittat min blogg, så stilla min nyfikenhet och berätta hur just du hittade mig.
    Intressant fakta om dig :)
    Jag har min syster i Småland som också hamnade där pga kärleken :)
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hahaha... vilken underbar bild på hästen! =))

    SvaraRadera
  9. Sv: hihi, tack för du stillade min nyfikenhet :)
    Ha en trevlig kväll! Min ska jag tillbringa vid tv;n...Bygglov och Dr House :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Å klart jag tycker synd om dig, det vet du att jag alltid gör..
    <Visst var jag en duktig tös som äntligen gick till läkaren med min hosta som jag haft sedan november. Fick jätte stark host medicin Sen var allt annat bra. Bara oturen att få förkylning på förkylning..

    Vet du det SNÖAR här igen.. Fy bubblan är så trött på snön nu....

    Klart man skall ha hästarna inne... håller på dig... Kram å krya på dig tvilling

    SvaraRadera
  11. men vilken jättehäftig bild på hästen..kram

    SvaraRadera
  12. En häst i sängen =) hellre då en hel tjur.

    Tack för den söta nallen, nu finns han hos mig och jag har lovat att ta väl hand om den.

    http://bildgatan.designa.nu/2010/02/02/jag-7/

    SvaraRadera
  13. Grattis lilla du..du är så väl värd den där..och du jag är så glad i din Torsten..och i dig förstås..jag gillar att ha dig där på kanten..och Kaaaaalmar..mmm det är hääärligt

    SvaraRadera
  14. Själv har jag bara haft ett sonnamn, men funderade med ett tag i ungdomen på att ta pappas namn då hade det blivit Yngveson.. Men istället bytte jag bort vanliga sonnamnet mot ett mer udda (taget) när jag gifte mig som 19 åring... Är inte så orolig heller över nästa års högtidsdag tror inte jag blir "redigare" för det...Min 53 åriga bästis spelar fortfarande fotboll aktivt i A-laget.. (där spelar då inte jag i samma division -håller mig till småknattarna..)Suss gott!

    SvaraRadera
  15. Ja, är det någon som skulle bädda ner en stackars frusen häst i sängen så är det ju du! :-)

    En kompis från förr i tiden hade en unghäst (liten c-ponny) som hon miljötränade bland annat genom att faktiskt leda den både uppför hustrappan och in i farstun en sväng! Men jag tror aldrig den fick provsitta soffan eller så, men troligen fick den nåt gott från köket för att den var duktig och så snällt fanns sej i dessa galenskaper! :-D

    SvaraRadera
  16. Kulig bild ;0).
    Trevligt att läsa 7 "sanningar" om dig också.
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  17. Men det var väl juste att låta hästen ligga i sängen medan snön yr ute ;-).
    Här är vi nu insnöade i dubbel bemärkelse. Fy, jag vill INTE HA MER SNÖ. Tre dm till sen igår, det är bara FÖR mycket
    Kicki

    SvaraRadera