Pages

05 november 2010

Fredag hela veckan eller ja veckorna går verkligen fort framåt.
Jag har inte gjort mycket annat än ägnat mina dagar åt
 jobb,
hundar och
hästar.
Det är verkligen livskvalité att ta en liten ridtur varje dag.  

Veckans enda avvikelsen är väl då att jag var och kolla blodtrycket igen







som nu låg på 140/87, oh de säger inte mig någonting, men sköterskan sa de var skapligt. Nästa vecka ska jag träffa doktorn igen, så får vi se vad han säger om tanten.

Var gör Ni med Era apelsiner när de börjar se tråkiga ut i frukkorgen?


















Jag brukar måla små gubbar på dom, då blir de mer liv o glädje i skålen.

Trevlig fredag på Er alla.

10 kommentarer:

  1. Jag tror att din bästa medicin för blodtrycket har du redan fixat...sen att leva ihop med djur har ju bevisats att man mår bättre av, så du har ju prickat in allt nu!!
    Brukar klämma till med en fruktsallad när de börjar ledsna i skålen...fast när jag sitter och läser så går det åt en hel del frukt, allt för att hålla sockernivån hög...*skratt*, så de hinner sällan skrumpna.
    Ha en riktigt bra och skön helg också!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Nu har jag läst ifatt mej här - det var uppenbarligen nån vecka sen eller så som jag senast var här inne. Hur nu det är möjligt, för jag tycker ju att jag brukar hamna i din blogg så gott som varje dag... <:-)

    Vad sorgligt med er hund som gick bort... Men inte kan jag väl tro att han spökar hos er nu!? Möjligen att han skojar isåfall, men inte vill han väl skrämma Torsten och ta din energi...

    Förstår jag rätt så har du problem med blodtrycket? Hoppas det blir ordning på det snart igen. :-)

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Men hördu hur har du det med spökeriet på gården, blev riktigt intresserad. Kändes nog som att det var något som snöt din energi...borde nog forska mera i det där...om du vågar.
    Men det behöver absolut inte vara något ont eller farligt...utan bara något/någon som vill vara lite närvarande.
    Och just djur är ju så känsliga för energier, d är nog dom första som känner av.
    Hoppas att allt är bra med dig och ditt nya liv.

    Kramar och en finfin fredag.

    SvaraRadera
  4. Det trycket tycker jag låter hur bra som helst. Keep on riding då frun.....såg att du skulle ut och festa så då är det nog bättre att ta hästen än bilen ;)

    SvaraRadera
  5. Själv delar jag mina apelsiner och lägger ut till fåglarna,Koltrastarna älskar att äta apelsin,ha en fin helg ni oxå.Kram.

    SvaraRadera
  6. Här brukar det sällan bli kvar frukt...om inte ungdomarna äter upp dem så finns det sugna hundar som gärna vill ha! ;)
    Jag läste om dina upplevelser...och eftersom jag tycker sånt är intressant blir jag ännu mer nyfiken! :)
    Spännande och lite rysligt..
    Kram

    SvaraRadera
  7. Morning! Apelsiner...suck...för mycket C-vitamin i dom för min mage...men jag älskar dom! Blev aldrig några över, fniss!
    Ditt blodtryck...skapligt åt det bättre hållet i allafall! 87 kan vara liiite för högt...säkert går det ner ju mindre du röker o ju mer du rider!
    Hoppas du slipper mer oväntat besök! Men du bor ju i en gammal fin gård...
    Hm...jag är fotografen hos mig...det var maken o hunden o en stel Nathan Söderblom i bakgrunden...fniss!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  8. Frukt får jag aldrig över! Konstigt va? Haha.
    Tycker ditt blodtryck är helt ok. Lite högt undertryck kanske, men inom ramarna.Blir nog bättre nu när du är rökfri :) Själv har jag bara 100/55 och det är lite lågt.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Ditt blodtryck tycker jag låter riktigt bra! Övertrycket ska ligga på högst 140 och undertrycket inte över 90 har jag lärt mig
    Mina två små ulltussar ser till att mitt blodtryck sjunker, jag rider ju inte, hihi
    Men helt klart är att djur hjälper till att sänka blodtryck liksom att vistas i naturen. Och det gör vi ju Anki, kan inte bli bättre
    Hoppas du får en fin söndag, det var visst nåt på gång?
    Kramen från pörtet

    SvaraRadera
  10. Hej !
    Jag undrar precis som Rantamor, har Du känt någon mer tung energi i stallet.
    Jag gick till ett gammalt gravfält vi har i närheten, från nya järnåldern.Brukar tjoa "Är det någon hemma idag"! Inte ett livstecken, jag ser eller hör.Och så går jag vidare,de har vant sig vid mig nu.Att jag traskar över deras gravar.
    Har det med på fotobloggen.

    kram Mi

    SvaraRadera