Pages

08 november 2010



Så dumt - att vara uppe nu. Har joddlat för mig själv sedan halv fyra denna kalla morgon.
Alla andra sover bara jag o tomten (kanske) är vaken.


















(njä han ser inte speciellet vaken ut va?)

Man borde vara som hundarna, de kan sannerligen sova var som helt och hur som helt.










































Man blir allt lite avvis när man ser dom!!!

Det lukar nybryggt kaffe nere från köket, får väl ta mig en kopp och vänta på att de andra i huset vaknar upp.



¨



















Önskar Er en skön o bra måndag.

14 kommentarer:

  1. Men vad gör du uppe så tidigt då..? Själv är jag på väg att släpa mig iväg till jobbet, har av någon underlig anledning sovit ruskigt dåligt i natt..=/. Kanske var mugglorna som stökade omkring här eller en nittonåring som kom hem sent..;-).

    Får ta igen förlorad somn när jag blir pansionär, då har jag väl tid..;-)

    Ha en bra dag.

    Kramizar Anne

    SvaraRadera
  2. OJ,det var tidigt!
    Och jag som tycker att jag är uppe tidigt på morgonen,men 7 är ju rena rama sovmorgonen ;)
    God morgon!

    SvaraRadera
  3. Godmorgon på dig vännnen där i Småland.
    Sitter här och läser bloggen, ser på de sovande hundarna och skulle gärna krypa tillbaka upp i sängen.
    Nacken gör ont, vilket har smittat av sig till skallen. Den gör ont, eller så är det vakumet där som spränger!
    Men det blir en vacker dag här.
    Solen skiner, 9 minus ute och frost.

    Men snälla Fru Nilsson, vad gjorde du uppe vid halv fyra?

    Idag ska vi till Arvika.
    Med tvn. Den slutade helt plötsligt fungera.
    Så då blir det en resa dit.

    Nu ska jag däremot fixa lite frukost.
    Gubben kom ner nu, sen blir det att klä på sig innan vi går ut.
    Hälsa gubben du nu och ha en skön dag.
    Storklems fra meg :))

    SvaraRadera
  4. Anne, vad är MUGGLORNA?
    Har aldrig hört det uttrycket hihi.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  5. Nä men, vad gör du uppe såååå tididigt? Kan de vara så enkelt att du "hade en sån morgon" när det bara....inte gick att somna om. Du kanske kan ta dig en liten "lur" i dag.
    Så sööööta hundarna är när de sover....
    Ha en bra dag. Kram.

    SvaraRadera
  6. Jaha, då hade jag i alla fall sällskap i natt...om än på avstånd! Ibland snurrar det för mycket innanför pannbenet och då är det lika bra att gå upp, jag måste liksom sortera klart innan jag kommer till ro. Men du hade ju trevligt sällskap, även om de sov...
    Ha en bra måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. En till som var vaken den tiden...vi kanske ska bilda en vakenomnattengrupp =) Men sen vid halv sex kröp jag bakom rumpan på Rantafar och stal lite värme av honom innan jag somnade....jaha då ska man strax upp.
    Nä nu ska jag slänga mig i duschen ska vara på tuttebussen om en timma.

    Tjingeling ha en finfin dag.

    SvaraRadera
  8. Ibland kan man bara inte ligga kvar i sängen...så är det! Näe man skulle varit en hund eller....? Du kanske får ta en liten tupplur under dagen istället....kan vara nog så skönt ;)
    Kram//Carolina

    SvaraRadera
  9. Haha, vilka härliga bilder på hunden!Ser ju hur mysig ut som helst!
    Hoppas du får en fin måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Halv fyra !!! Stupar du då inte i säng kl 8 på kvällen ?
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  11. Fy så tidigt, då sussade jag sött!

    SvaraRadera
  12. I morgonbitti finns det nog risk för att vakna upp till en översnöad tomte, så har du inget att göra på morgonkvisten då kan du ju gå ut och skotta lite! ;-)

    Jag vaknar ibland också alldeles för tidigt, och egentligen borde man ju stiga upp då... Men jag ligger kvar och vrider och vänder mej och försöker allt vad jag kan att somna om igen - vilket jag i nio fall av tio misslyckas med. <:-) Ska tänka på nybryggt kaffe nästa gång det händer, så lär det gå som en dans att skutta upp! Sova får man väl göra tids nog ändå, så...

    Ha en fin kväll! :-)

    SvaraRadera
  13. Min syster brukar säga att det bara finns två nivåer på mej: full fart eller sovandes!
    Jag somnar så fort jag sätter mej ner eller lägger mej...
    Kram

    SvaraRadera
  14. Jo, vovvar och kissar har en förunderlig förmåga att slappna av
    och det är så kul att titta på dem när de sover.
    Man blir nästan sömnig av att se på dem ;-)
    När jag hade min kisse så sov jag mycket bättre om nätterna.
    kram

    SvaraRadera