Pages

08 november 2010

Trots min tidiga morgon är jag fortfarande på benen. 
Men jag G Ä S P A R ibland
Senaste veckorna har jag då och då vaknat så där "alldeles för tidigt" och inte kunna somna om. Jag är klarvaken o då finns ju ingen anledning att ligga kvar i sängen och rulla fram och åter, eller?

Här om dagen var jag på IKEA. Där köpte jag förvaringslådor. För jag tänkte jag skulle organisera lite ordning i klädkammaren och stoppa ner kläder jag inte använder "just nu" typ sommarkläder.
























Men jag vet inte - man tänker för mycket!!!! Synd bara att man inte kan tänka ner kläderna i lådorna. 

Köpte en liten pall också som jag "tänkt" måla svart och ha ute hos hästarna. Torsten är lite knivig att hoppa upp på direkt från mark.

De har hänt något trist, något som gjort att jag fick hoppa över ridningen idag. Jag har fått inflamation i ett bröst. Ja jag hoppas de varjefall - alltså att de inte är värre än så.
















De gör fruktansvärt ont. Ska till läkaren i morgon och få de kollat. De räcker med att jag snuddar något mot bröstet så skriker jag högt. Så i fall Ni ha hört någon skrika idag - var de säkert jag.

10 kommentarer:

  1. Aj..det låter ont!
    Lycka till hos doktor i morgon!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, välkommen i klubben tänkte jag säga...jag har en trave exakt likadana lådor, och de är inte ens ihopvikta...nu kan det bero på att vi verkligen lever compact living när vi rustar sovrummet, men det kanske hade varit lite mindre compact i lådorna...Så typiskt mej!! Mindre typiskt kanske det är att de har gått ut med snöovädersvarnig (nytt ord!!) och att jag (vi känns bättre att skriva i detta fall)GLÖMT att byta till vinterdäck i helgen som var!! Jo, det är alldeles sant, hur faan det nu kunde komma sig! Får hoppas att jag tar mig fram dit jag ska och inget händer, ikväll ska de på!
    Ha en bra tisdag, och hoppas att tuttvärken ger sig, tänker på dig!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan Anki !
    Hur har Du det med de från andevärlden, ingen mer påhälsning ?
    ch nu är det tutt-feber.Jag har fått svamp inunder, trodde det var något bälrosliknande,men gick till Dr.fick salva+puder.Hud mot hud=kontakteksem skulle jag förr kalla det.Ja, vi ska var rädda om våra tuttar, även om vi inte använder dom till matning av våran avkomma.Tycker de borde krympa med åren, icke då, bara större och större.Kanske en böld Du fått i en talgkörtel, det har jag haft iiiiii.Det gör ont.
    Hoppas Du blir bättre med hjälp av Dr.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  4. Aj...! :-( Hoppas det går bra hos doktorn, och att det finns nåt snabbt botemedel!!

    Här är det värre än regn och blåst: Det snöar... :-(~ Har inte haft lust att ens gå ut och hämta tidningen i postlådan än idag, men snart får jag väl ta mej i kragen... <:-)

    Ja, vem skulle inte behöva städa och organisera bland inte bara kläderna utan bland alla prylar och pinaler!? Det har onkeligen lite svårt för att bli av...

    SvaraRadera
  5. aj aj aj det gör ju så ont när man får ont i ett bröst....Hoppas du får hjälp

    Ja jag vet hur jobbigt det är att inte få sova...kram

    SvaraRadera
  6. Sv:Vi har haft ganska bra väder idag.
    Inget regn och ingen snö.
    Men vi lääär få snö i dagarna, kan jag tänka.
    Ha en lugn och skön kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Oj jisses!! Hoppas verkligen att du får hjälp mot det onda! Och att det "bara" är ont för en tid! Hoppas du orkar skriva o berätta...man blir ju lite orolig!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  8. Go´morron!

    Som Ragnvi skriver här ovan... Man blir ju lite orolig!? Hoppas verkligen att det är okej med dej???

    Kramar! :-)

    SvaraRadera
  9. Nu går du raka vägen till doktorn och kollar upp det där med tuttarna! Det är otäckt alltså!
    Håller tummar, tår, glasögon, telefoner och jag vet inte allt stenhårt nu....

    En sån pall har jag med. Står här bredvid mig. Klättrar på den varje dag. Ett litet helsike att vara kortbent. Men vad gör man när längden lägger sig på tvären istället för just det, på längden....

    Hör av dig när du varit hos doktorn. Så man kan ta det lugnt menar jag...
    Tänker på dig.
    kramen :))

    SvaraRadera