Pages

01 november 2010

Who, igår passerade jag 10 000 besökare på bloggen.
Jag startade den här bloggen den 5 januari i år, efter flytt från blogg.se. Men räknaren skaffade jag inte förren i mars. Tiden går fort, det är nu 5 år och 3 månader sedan jag började blogga. Helt otroligt. De här måste jag ju fira på något vis. Men hur, ja de får jag fundera på.

Tack till alla Er som besöker min blogg - Ni är guld!!!

Så är det...............

1:a november minsann. Nu får vi snart väcka honom igen.






















1:a november förra året hade vi ungefär samma väder som vi har idag. Snöfritt, 8 grader varmt o lite grått.
Det var inte förren den 12 december förra året som första snön föll här hos oss. Förhoppningsvis kommer den inte tidigare i år, ja vem vet, vi kanske inte får någon snö alls - det är vi ju mest vana vid!!

Igår gjorde Pärla och jag en överrenskommelse.

Vi ska traska lite varje dag nu, hon är lite väl rund om magen "tanten" & jag behöver oxå motion, så nu får de bli "varjedag göra".  

Så ska vi ta fram stora saxen idag oxå och göra henne lite vinterfin.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Önskar Alla en skön måndag!!
 

18 kommentarer:

  1. Oj va det låter mysigt med din häst och du som travar runt. Som tonåring var jag som dom flesta tjejer hästgalen, och ännu tycker jag att hästar är så vackra.
    Och du grattis till dina många besökare. Kul det är ju besökare som kommer och lämnar lite avtryck som gör det värt att fortsätta, och för mig har det blivit en form av dagbok. Skriver nog en vanlig dagbok...men ibland nu för tiden glömmer jag bort några dagar och då är det bra att uppgradera sig på bloggen.

    Ha en finfin måndag (går det bra med ditt nya liv)???

    SvaraRadera
  2. Oj så söt hon är!! Ser lite ruffsigt busig ut!
    Ja du, snön tycker jag nog vi kan spara till december, lucia blir lagom. Jag är ingen fantast av att skotta snö halv sju på morgonen, men visst kan det vara vackert när solen skiner och det är ett par minusgrader, men jag måste ju gnälla lite eftersom jag bor i gnällbältet!!
    Ha en riktigt bra måndag!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Halloy blobbar vännen kommer du i håg Lillatanta,tror vi bloggat lite hit och dit om varandra jag har hafr ett uppehåll men kommit i gång blev så glad när jag hittade dej igen.Vilka fina hästar du har. kraaaaaaaaam

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att du håller reda på snö och väder och oväder och sånt.....Såå det är till att ta lite rundor med hästen....passa på nu innan det blir halt för då är det väll inte så bra att rida eller? Grattis förresten till dina besökare....jag räknar in mig i dom ;)
    kraam!

    SvaraRadera
  5. ggggod kväll stapplar in för att jag är nyfiken vad du gjort i dag.. Va behöver tanterna motion?? ja man blir lätt rund om magen på äldre dar hehe

    Kram kram tvilling

    SvaraRadera
  6. Grattis till alla besökare!
    Så söt hästen är! Lite sådär busigt rufsig i "håret".
    Kram & väck tomten nu så det snart blir jul! ;D

    SvaraRadera
  7. Wow, grattis till alla besökare! och vad länge du har bloggat!
    Snön kan komma lagom till jul tycker jag! En vit jul är ett måste!
    Hur söt som helst lilla rufsiga hästen! Nästan så att jag inte blir rädd för den :)
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Himmel så pass med besökare alltså..grattis Anki..

    Mmmm nu är det verkligen dags för tomtarna att vakna du..bara några veckor kvar till advent.

    Så härlig du är där på hästryggen..:)

    SvaraRadera
  9. Usch vad tråkigt med din hund !! Vi har också varit med om det så jag vet. Jag måste fråga dig....har vi setts nå´n gång ? Du känns bekant när jag ser dig på headern . 10000 besökare , bara att gratulera. Jag är snart där också, började blogga i mars i år.
    Ha det gott ! // Eva

    SvaraRadera
  10. ja det är helt otroligt hur dagarna springer förbi.....Så härliga fina bilder härinne.
    Ha det gott min vän

    SvaraRadera
  11. Mysigt det ser ut med en tur till häst!

    Men Scchhhhh!!! Han sover ju så gott än...tomten!

    kram, J:son

    SvaraRadera
  12. Grattis Anki , du vann ju en jättefin sak på min dotters blogg idag !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  13. Tänk om alla som besökte bloggen åtminstone skulle skriva -Hej men så är det ju inte. Ett grattis till det jämna antalet.

    Motion är aldrig fel för varken den ena eller den andra och sedan kan jag förstå att det är kul att få den på hästryggen.

    Jag tillhör ju de människor som inte vill att julen ska komma för tidigt, hatar julpynt vid fel tid, för mig själv. Andras pynt bryr jag mig inte i.

    SvaraRadera
  14. GRATTIS! Tänk vad många vi är som gillar dig!
    Varm kram från mig.

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Och idag hittar jag hit!
    Mysig blogg du har! Jag var också en hästtjej i unga dagar, längesedan nu. Fina bilder!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  16. Ja ibland undrar man vem alla är som är inne på bloggen. De "vanliga" brukar ju skriva några rader men långt ifrån alla. Grattis till 10000-strecket!

    SvaraRadera
  17. Kan Pärla bli mer fin än hon redan är?! Fast jag förstår vad du menar....
    Undrar...du glömmer väl inte att berätta om din upplevelse?
    Jag är ledig idag...tror jag ska lämna hunden hemma o strax gå på egen promenad! Hunden sover än...men nu ljusnar det så jag vill ut!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera