Pages

24 november 2010

Pompelipomp...tralla la...vad fort tiden går när man har roligt. För nog är det roligt när saker förändras till de bättre, som hemma hos oss nu då - när vi äntligen gjort slag i saken och uteslutit våra timmerväggar


















som vi sparat i våra två rum på bottenvåningen i gamla huskroppen. Det börjar bli redigt fint, ett rum är klart det andra snart...bara lite lister kvar. 

När man gör i ordning så får man ju massa luster oxå, luster att köpa nytt. Vi har hela tiden sagt att vi INTE ska köpa något nytt förren rummen var klara och nu.........snart...MEN nu vet i tusen om de blivit så mycket pengar över till nya möbler o gardiner o sånt där mysigt. Nåväl  - vi står nog ut med de vi har lite till. Men visst lockar det...mmmmm

Jag valde ((ja för även om man låter karlar tro att de är med o väljer)) så är de bara de om de tycker som vi. Eller hur?? På något vis lyckas man alltid få dem att tro "att de valde". 
Jo jag valde vitt, vita väggar, vita lister, vita fönsterspång..vitt, vitt och åter vitt. Sen kan man gladerligen sätta färg på allt annat.  
Gissa om de blir ljust när man går från mörka timmerväggar till kritvita väggar?? 

















Igår när de var klart åt vi middag här vid TV:en som inte syns och den sitter för övrigt på en fondvägg i gammelrosa ton, som min man "faktiskt" fick välja. Jag hade aldrig valt rosa..*ler*. Så tände vi brasan som inte heller syns på denna bild och njöt av vårt nyarenoverade TV-rum. Lite svårt att ta en bild över hela rummet och alla väggar...

Vi valde gammeldax lister för att behålla lite gammal charm, blev redigt läckert. Ja så fick ju de små inneväggarna vara kvar i stock. Nu har jag beställt text till murstocken som utgör i stort sätt en hel vägg i rummet, en av mina grannväninnor ska skriva åt oss. Min favoremsa
                         "Dröm om morgondagen,
                                   Minns gårdagen,
                                        Lev idag"

I helgen hade vi kids hemma, en redigt liten tjockis. Ja hon ber ju på de lilla barnbarnet som ska födas nu till nyår. Spännade!!!

Vinter har vi fått oxå så det heter duga. Först regnade det i flera dagar, det är många som har stora problem med vattenmassor här runt om i trakterna. Så kom snön
























och blåsten. Inte skönt alls men de e bättre än regn. Pärla visar sitt missnöje med vädret, så tar inte åt Er, det är inte åt Er hon räcker ut tungan.

























Till helgen ska jag på loppis...eller stå på loppis...men de får bli en annan historia, dax att ta lite kväll o vila.

15 kommentarer:

  1. Å så fint! Vitt är bra! Själv kör jag grått i alla rum :)
    Kul att göra om lite, det blir nästan som att flytta. Ombyte förnöjer och smart när man får karlarna att tro att det är dom som har valt, haha :)
    Jag nu jäklar kommer snön med besked men blåsten gillar jag inte. usch så kallt det blir. Lagom vad är det liksom? :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Snyggt blev det ju riktigt mysigt ju.
    Och vitt är ju bra då kan man sätta färg på textilier istället
    Du på tal om OrdlösOnsdag..klicka på det inne hos mig så kommer du till hennes blogg, som har temat, och där kan du lägga in ditt eget inlägg till temat. Bara att ha ett foto till temat och länka in det....
    Jag är nog dålig att förklara men försök får du se...

    Ha d gott.

    SvaraRadera
  3. Hej och hå vad du sliter & står i....men fint blev det! Nu får du ta det lite lungt.....nä visst....du skulle på loppistur i helgen!
    Var rädd om Dig! Kvälls kramen.

    SvaraRadera
  4. Gud så roligt med lite nytt och stor förändring!! Vitt är alltid bra, man kan klämma till med vilken färg som helst och det ser fräscht ut. Här kör vi också med den demokratin, jag bestämmer och mannen tror att han också gör det, alla är lyckliga i sin lilla värld.
    Vädret, det kan man tycka mycket om...själva väntar vi på några plusgrader, behöver fixa lite med skorstenen, så vi lär väl få vänta till våren...
    Ha det gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åhhh lyckliga du som redan är färdig....jag har målat väggarna (vita så klart) men taket är inte färdigt så det dröjer innan jag får det så fint som du!
    Kraam//

    SvaraRadera
  6. snyggt men det visste du ju redan att jag tyckte.. Näää eller huur du hade aldrig valt en rosa fondvägg fniss fniss... Härliga Pärlan.. Idag snöar det igen så jag håller värmen med städ och åter städ.. kram kram tvillingen

    SvaraRadera
  7. Goderafton, goderafton både herre och fru.
    Vi önskar eder alla en fröjdefull jul....
    Nä det är nog lite för tidigt än...
    Men det var nått som for genom hövvet på min när jag läste ditt inlägg.

    Så fint det blev i rummet. Visst är det snyggt med timmrade väggar, men det blir så mörkt.
    Det är samma sak här. Allt är furufärgat, väggar och tak.... Suger ljus som värsta svampen.
    Men vi hyr ju bara så vi får väl stå ut...

    Så gott att ni fått snö med.Visst är det härligt.
    Här har snöandet kommit av sig. Vilket jag är glad för med tanke på att gubben ska ut på vägarna i morgon igen.
    Men det går väl bra då med.
    Vi har fått kyla istället. Just nu står termometern och vippar på mellan 10-11 minus...
    Brrrr säger jag.
    Skönt att vara inne.

    Hos dig räcker Pärlan ut tungan, Torsten då? Ids förstås inte ens att gå ut kan jag tro.
    Här ligger Erri på sin dyna och mår supergott.
    Hon vill bara bli kliad på ryggen. Klart man offrar sig hihi.

    Så bra du kom in på bloggen nu.
    Min tappre hjälpare håller på att flytta över bloggen till en arkivblogg och det tar lite tid tror jag. Men heller det än att bli av med allt när det blir fullt.

    Nu ska jag snart värma lite glögg. Sen ska jag leta fram utebelysningen, vi har fått utegranen levererad. Det är bra när man hyr av en bonde hihi.
    Så i morgon ska jag och grannbarnen sätta på utebelysning och tända underverket. Det blir mys det.

    Nu sätter jag på fikat och glöggen och plockar fram lussekatterna så det är klart tills ni kommer :))
    Kramen från mig.

    SvaraRadera
  8. Såå fint, ni är redigt duktiga ni !
    Du har en utmaning att hämta hos mig, tar inte lång tid så jag hoppas att du blir med ;-).
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt och fint det blev!
    Det är så roligt att göra om ett rum, det blir som ett nytt rum!
    Jag gillar alla väder men blåst kan jag bara inte med.
    kram

    SvaraRadera
  10. Du har ett mycket vackert teve-rum.Med stora fina tavlor(kunde ej se vad det är på dem)fin gardinuppsättning.Härliga soffor.

    Ha en trevlig 1:a advent
    Klappa hästarna och hundarna, katten också om Du har det
    Kram Mi

    SvaraRadera
  11. Ja, visst är det roligt att göra om!! Förstår att blev ljust och fint! Här har mycket trä med bytts ut/målats ljust. Dottern vardagsrum (uppepå i vårt hus) är snart färdigt, bara golvet kvar och det har vi hämtat idag!

    SvaraRadera
  12. oj så fint ni får det ,älskar själv vitt med. vad roligt med ett barnbarn låter superskoj och spännande

    SvaraRadera
  13. God kväll i stugan, är du insnöad? Hos mig har det snöat HELA dagen! Jag hoppas att du har haft en riktigt bra Helg och var rädd om Dig!
    Kramen från mig.

    SvaraRadera
  14. Så fint det blev! Du har en Award att hämta hos mej! KRAM!

    SvaraRadera
  15. Hur har du det i vinterlandet? Nog är det lite väl tidigt med vargavinter redan nu, vi har just nu -19 grader då maken precis klev ut genom dörren med jyckarna....igår kväll hade vi -23. Varför ska det överdrivas så, vad är det för fel på -5 och sol?
    Det var så svinkallt på julskyltningen igår så vi bara kutade till torget, handlade en dörrkrans och kutade in i bilen igen...
    Ha nu en fin vecka, kram från pörtet

    SvaraRadera