Pages

29 juni 2011

Att vakna gråtande.......

får en att undra var känslor o sinnen gör när man sover. Så vaknade jag idag, obehagligt,  någonstans kände jag att de inte var några glädjetårar.

Minns ingen dröm, fann ingen anledning. Men ännu en gång väcktes frågan inom mig.
När får vi veta allt
vi inte vet eller kan förstå??

Så kom jag på att jag fick en bok av lillgrabben o hans fru en gång.






















Läste....letade...läste...de stod ingenting om detta. Innebär de då att jag inte behöver veta?

10 kommentarer:

  1. När det är dags så kommer vi att veta. Det är både spännande och lite kusligt.

    SvaraRadera
  2. Kan inget om drömtydning, men har vaknat i det tillståndet själv... är lite kymigt när man inte kommer ihåg varför.

    Kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera
  3. mm, så måste det vara, man behöver nog inte veta allt..;-)

    Kram Anne

    SvaraRadera
  4. Ja du kära vän, dessa inre känslor kan "ställa" till det för oss. Liiite läskigt är det allt att vakna & känna att "något" inte var roligt. Sedan att inte veta vad!!!!
    Ibland är det kanske så att man inte behöver veta allt?????? eller???????
    Jag hoppas att din dag för övrigt blev bra!
    Var rädd om dig och kram från mig.

    SvaraRadera
  5. jomen så känns det ibland..man vaknar med sinnet fullt av underliga känslor, som inte går att ta på..varför varför..så börjar man spåna och fundera, inte hjälper det ett dugg....så det kanske inte vi behöver ta' på alla känslor....men jag skulle nog vilja ha en bok, att slå upp, där det svaret stod, sen kan man lämna det.....Hormoner, vännen, hormoner...de brukar jag skylla på...Kram Karina

    SvaraRadera
  6. Oljekritan hade ett väldigt bra svar tycker jag :)
    *Kramar om*

    SvaraRadera
  7. Jo, man kan undra vad känslor och sinnen gör när man sover.
    mycket i det undermedvetna som poppar upp, bearbetningar av olika saker osv.
    kramar

    SvaraRadera
  8. Å det stora vemodet rullar in...vissa nätter ger sådana dagar, man vet inte varför men känslan finns där. Ibland känner jag att jag inte vill veta...
    Jaha, nu gav du mej lite mer hopp om pionen, den kan alltså överraska mej nästa vår med att piggna till...fast just nu ser det mörkt ut...
    Hoppas morgondagen känns bättre!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Ibland känns det bara så fel och jobbigt... men som tur är så brukar det vända... & NEJ man måste inte veta ALLT...

    *stor kram*

    SvaraRadera
  10. Konstigt att du inte mindes nåt av drömmen, för det borde väl legat en sån bakom känslan du hade när du vaknade. Jag minns iofs aldrig mina drömmar mer än ett litet ögonblick om jag blir väckt ur en.
    Men jag drömde faktiskt förra veckan att jag körde lopp igen (och vann), den drömmen mindes jag så tydligt att jag kunde berätta den för Berra på morgonen.
    Du verkar haft en väldigt trevlig midsommar, och småttingarna är ju såå goa.
    Nu går jag och väntar på att den här förlamande värmen ska släppa. Inte för att jag vill ha det utlovade regnet, men lite svalare iaf.
    Kram

    SvaraRadera