Pages

19 juni 2011

En helg hemma, de var redigt skönt efter att kalasat och festa så många helger i rad.  Jag egnade hela lördagen till vår röjsåg, de känner jag i ryggen helt klart. Men de blev fint på tomten eller vad vi nu ska kalla de. De som i framtiden ska bli en färdig o fin tomt kanske.  Oh ryggen är sig själv igen, klart de ska kännas lite i den gammal kroppen, den är ju inte 20 längre. Halva tomten såg ut ungefär så här


















men nu ser de ut som en gräsmatta "nästan". De växte lite vilda blommor här och där men de flesta blev offer för röjsågen. En enda blev kvar, även den kallad ogräs men vacker endå och nu fick den stå kvar som en ensam liten färgklick.


















Så fick vi besök av lilla Sandra, en redig liten linslus som gillar mina dockor.

















Se sådan fin klänning hon hade dagen till ära.























Hon är inte barnbarn utan ett par kompisars minsta tös.

I fredags hade vi avslutning på ridskolan inför sommarlovet. Tänk va, äntligen får jag sommarlov igen!! Härligt (:
Vi hade tävling och blev indelade i två lag. I mitt lag var vi två och i de andra tre. Vi hoppade över höga hinder på tid.






















Haha nä nu skojade jag lite. Hinderan var inte speciellt höga, de var bara små bommar som låg på marken.  






















Det gällde att komma över dem på rätt ställe bara så man fick bra poäng.
Vårt lag vann!! Jippi, jag hade 16 av 18 poäng "stolt som en tupp" och min lagkompis hade full pott. Nu ska Ni tänka att dom andra hade ridigt tillsammans i 4 månader innan jag hoppade in i gruppen. Så jag har all rätt att vara stolt över mitt resultat..
fniss...de var bara på skoj men skoj ändå!!




































De stolta vinnarna!! (:

16 kommentarer:

  1. Trädgårdsarbetet rör sig i rätt riktning och visst är det mysigt att låta lite vilda blommor bli kvar.
    Grattis till sommarlovet och till den stora vinsten :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är evigheter sedan jag red på ridskola... har en plan att börja rida för tränare till hösten, på egen häst då och inte i grupp. Jag måste ta hänsyn till hälsan, och det tror jag inte en hel grupp har lust att göra ;-) ha ha

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  3. Grattis till fint resultat i tävlingen :-)

    Vad duktig du har varit med röjsågen :-)

    Hoppas du har tagit det lite lugnare idag :-)
    Ha en fortsatt fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis!! Klart du ska vara stolt!! Å glad att du gick med röjsågen igår, om ni nu har samma väder som vi...jag blir på så jädrans dåligt humör när det regnar hela tiden, speciellt om jag vet att jag ska jobba åtta veckor framåt nu...en enda sista soldag, var det för mycket begärt...?? Inte ett dugg nytta har jag gjort, mest suttit vid dator´n och tjurat och spelat kort...man får skämmas...eller näe, det gör jag inte heller!!
    Ha´det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Hihi, denna helgen har vi inte kört fylle...utan sprungit runt med röjsågen och trimmern. Först här hemma sen på villavagnscampingen. När vi väl var klara där så fick vi ett erbjudande vi inte kunde motstå så huxonfluxon så sålde vi den. Det har väl varit så att rationellt tänkande säger att det var det enda rätta, vi har ju lite att pyssla med förutom den. Men en och annan tår trillade faktiskt, är väldigt kär i den..

    Ha en go måndag, jag ska göra mitt bästa här..;-)

    Anne

    SvaraRadera
  6. GRATTIS :) du är duktig du och härligt med sommarlov eller hur, det går framåt med trädgårdsarbetet
    kramar

    SvaraRadera
  7. Bizzi....Bizzi....alltid lika Bizzi är lilla frun!

    Och alltid är det måndag morgon....eller??

    Kram//Carolina

    SvaraRadera
  8. åh du så söt liten jänta...ja visst skönt att ha en hemmahelg, men röjsåg låter häftigt..vet nog, fast jag inte själv kört med den, att det är ett tungt och svettigt jobb..vad duktigt av dig!! tack för tipset...inte visste jag att inte min blogg stod med i profilen...tack tack....Kram Karina

    SvaraRadera
  9. svar: Jag vet ju att det är under ngr år nu som man har tonåringar som inte vill som amma... snart är det över & då saknar man det säkert...
    men Vår son har aldrig gjort revolt utan anpassat sig till våra faktiskt ganska generösa tider. Bara man har kontakt med varandra. Men han har ju varit "lagom" i hela sitt liv... ;-) Dotten nu 17år & 4mån hon har sedan hon var liten alltid strävat efter något mer... Revolt gör hon ideligen, äventyrslusten är hon & envis som synden.. så olika.. & det är jag egentligen glad för.. men det är inte helt konfliktfritt att ha henne ♥ Det blir mycket "småtjafs" & konflikter, MEN hon är en tjej med mycket sunt förnuft... Ja det tror man kanske inte efter nattens händelse.. Men vackra pojkar kan förvilla även smarta flickor... ;-) ♥

    KRAM

    SvaraRadera
  10. Räknar lite snabbt och kommer fram till att jag gick på sommarlov från ridskola senast för 32 år sen... <:-) Man kanske skulle börja rida igen, för vanlig skola känns inte så troligt att det blir nåt mer av - men sommarlov kan man ju aldrig få för många av, och visst skulle det vara himla trevligt att få ett sånt till nån gång igen!? :-D

    Ännu så länge skiner solen här, men jag tyckte jag hörde SMHI säga nåt om regn...!? :-I

    SvaraRadera
  11. Grattis. Klart att du ska vara stolt som en tupp.
    Vilken söt klänning på en sådan söt tjej.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  12. Det är inte klokt vad allt ogräs växer snabbt och mycket!
    Men det blir så fint när man fått röja upp.
    Vilken gullunge! En riktig solstråle!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Att gå med röjsåg kan ju knäcka den starkaste rygg, så det var då skönt att du hämtade dig så kvickt.
    Men inte kallar du väl digitalis (fingerborgsblomma) för ogräs. jag tycker dom är jättefina och försöker få in dom i min stora rabatt.
    Uppenbarligen ett tag sen jag var här, för brollopet hade jag missat. Det verkade varit en fest av den rätta sorten.
    Grattis till ryttarframgångarna!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Grattis till vinsten nu hägrar väl OS-deltagande snart?`
    Ja tänk va tiden springer, nu är det strax midsommar, och sen blir det åter mörkare! Det ville du inte höra va? Haha, ha det nu så gott, jag försöker hinna ut mellan skurarna
    Kramen

    SvaraRadera
  15. tänk så vackra kort det kan bli på ogräs =o) häftigt.
    Grattis till ryttartävlingen, vad roligt!!

    Kramiz

    SvaraRadera
  16. Morning! Klart du ska vara stolt! Jag är stolt att jag vågar titta på dina kusar!
    Så söt hon är lilla Sandra! Tror jag det att hon trivs hos dig!
    Som vanligt så åt min kamera batterier när Max kom på besök till mormor, men nåt foto blev det ändå! Fast det var nog Ditte som var mest i fokus i söndags!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera