Pages

03 juni 2011

Kläm (ig) fredag

Tänk vilka små saker
i livet som kan göra en
alldeles salig av lycka
o tillfredställelse.

Jag var i järnhandlen idag och köpte present till en av mina söner  som fyller
 30 år på självaste Sveriges nationaldag.
Tänk när han föddes var de verkligen ""flaggan i topp de blev en med snopp"" !!
Kanske inte för att han hade snopp, även om de är en förutsättning för att vara kille,
utan för att de då var Svenska Flaggans dag!!

















Men de var ju inte de som gjorde mig lycklig idag. Nej idag blev jag lycklig o lite halft stolt för att jag gjorde en ny nyckel. Ja den är så fin o så läcker så jag går faktiskt bara omkring o myser när jag tänker på den. ((nej jag har inte druckit något))
Men jag kan konsten att
känna glädje o lycka
av livet små, små ting.






















Visst är den underbar?!? (även om den inte är rosa)

Önskar Er Alla En Underbar helg!!!

15 kommentarer:

  1. då är du jättelycklig när du kan känna lycka även över de små tingen i livet :) jag försöker också för det är ju så man ska leva eller hur
    en jättefin helg till dig också vännen - kramar

    SvaraRadera
  2. Vilken nyckel, en sådan vill jag med ha!!!!

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha :-D

    Härligt!

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  4. Nu har favvo Anki satt myror i huvudet på "tanten"......har du gjort nyckeln själv eller vad är det för "lurt"....????????????
    Från hela mitt hjärta önskar jag Dig en riktigt skön helg & en härlig dag den 6 juni!
    Kraaaaaaaaaaaaaaaam från mig.

    SvaraRadera
  5. ALLDELES UNDEEEEERBAAAAAR!!!!!

    Hoppas ni får en mysig dag i morgon oxå :-)

    Att födS 6/6 MÅSTE JU BETYDA ATT MAN är VÄLDIGT SPECIELL OCH UNIK....

    Sov gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vill önska dej också en fortsatt underbar helg!! Solen och värmen jobbar bra ihop idag...synd bara att jag dragit på mej en rejäl förkylning och till råga på allt måste jobba!! Men den här dagen tar också slut...
    Min man är nästan lika unik som din son...han fyller i morgon!! Nu ska vi fira nästa helg med hela hans släkt, vi slår ihop flera födelsedagar samtidigt, och det är ju både trevligt och ekonomiskt *asgarv*!!
    Tjusig nyckel!! Ingen som kan stjäla den i första taget!!
    Nu ska här stärkas kropp och själ med starkt kaffe, och sen till jobbet!! Ha´en riktigt skön lördag!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Men...vad fin!
    Vad roligt att ha en sådan fin nyckel. Inte bara en vanlig silvrig.
    Jätte fin!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Det är härligt med födelsedagar!
    Nyckeln var mitt-i-prick, söt och unik.
    Ha det gott med snoppen i topp i morgon, nämen jag menar med kalaset i topp förstås :))
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken fin nyckel! Passar ju dig som hand i handsken ;)
    Grattis till sonen på födelsedagen!
    Kram från ♥ Carina ♥

    Pst! Jag har problem att kommentera på din blogg. Läs gärna mitt inlägg den 27 maj :)
    http://cinacarina.blogspot.com/2011/05/halli-halla.html

    SvaraRadera
  10. Men vad mysko, mina kommentarer både till detta inlägg och det förra är puts väck.
    Skrev bl.a. att det var en fräck nyckel. trots att motivet varken var Pärla eller Torsten.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Men så cool nyckel :o) Den vill man ju aldrig tappa bort eller förlägga nånstans :o)
    Hoppas du haft det bra hela långa helgen!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Den var verkligen läcker din nyckel och jag funderade om du också varit i måleribranschen i helgen men förstår att du kunnat beställa den.

    Häftigt med att föda på svenska flaggans dag. Jag har två kusiner (syskon) som också är födda den 6:e juni med ett års mellanrum. De fyllde lite mer än 30 igår men är ändå betydligt yngre än mig ... hm, konstigt -är jag gammal?

    SvaraRadera
  13. humm.. tror jag har kommenterat här två gånger men inläggen vill tydligen inte vara med. Härlig nyckel du gjort dig, jag gjorde en i guld till mitt slott..;-)

    Ha de gott. kram Anne

    SvaraRadera
  14. Hej! Nu har han Åskar tagit sitt pick o pack o lämnat mig för denhär gången så jag sitter här o läser ikapp lite. Ett stort grattis igen till nya fina barnbarnet, Wilton! Tänk va skoj dom kusinerna kommer att ha tillsammans, busliga blir det ju! Sånt har ju jag missat som inte har syskon och inte mina föräldrar heller...
    Rottinggruppen var görfin, riktigt avis, men, jag skulle inte ha plats med den under tak vilket jag tycker den förtjänar.
    Ha en riktigt fin sommarvecka, tänk va allt blommar nu, på en o samma gång,,,,
    Kramen

    SvaraRadera