Pages

21 juni 2011

Konsten att överleva

Jag tyckte de luktade lite konstigt i mitt skafferi, så jag började leta och under min kassesförvaring hade ett vitkålshuvud blivit kvar o glömt.  Jag blev lite förvånad när jag såg att de skjutit skott av nya små huvud, har aldrig tidigare sett något liknande, men de kan ju bero på att jag aldrig tidigare haft något kvar.

















När jag ser att något "lever" har jag svårt att bara slänga det i sopan, så var de nu med. Vitkålshuvudet hade ju liksom inte gett upp utan gav nytt liv, så de fick en liten plats ute där de kan fortsätta växa "om de vill". Kanske har jag en hel familj vitkålshuvuden till hösten.

11 kommentarer:

  1. Hahaha...den som spar den har ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Försöka duger...!! Jag "missade" en påse med potatis en gång, i plastpåse dessutom och tyvärr...den lukten satt i länge!! Å de hade för länge sen passerat det stadiet så man kunde tro att de skulle kunna växa vidare...
    Ha´en bra dag, själv ska jag tjura över vädret...
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Jaaa spara den får vi se vad som händer... Den verkade trivas bra hos dej ;-)

    Ha en finfin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Imponerad men jag funderar inte på att själv prova *ler* även om vitkål är görgott =D
    Men berätta gärna hur det går för kålen sedan:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad gullig du är..att inte döda det gamla huvudet utan låta det få en chans..hoppas det tar den!! Som en ny chans i livet liksom he he...tror det kommer växa och gro och ge er mat hela sommaren som tack..kramis Karina

    SvaraRadera
  6. :) ja vem vet, sedan kan du koka kålsoppa
    kramar

    SvaraRadera
  7. Spännande om det fortsätter att växa ute och bildar en hel familj med vitkålshuvuden.
    Om det klarade sig bra i skafferiet så borde det ju klara sig där de planterats nu
    ha en fin fortsatt dag

    SvaraRadera
  8. Favvo Anki med sitt varma hjärta för allt som lever.....hoppas att du får mååååååånga kålungar!!!!!
    Var rädd om dig & ha det så bra!
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  9. Sv: Nä..jag har nog accepterat att det börjar att bli för sent för mig. Jag är nöjd som jag jag har det.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. såg riktigt roligt ut, hoppas det växer bra :)

    SvaraRadera